בדרך להורדת יוקר המחייה? רפורמת המצרכים אושרה בכנסת - איך זה ישפיע עלינו

הממשלה אישרה את רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" שמובילים שר האוצר סמוטריץ' ושר הכלכלה ברקת. החוק יאפשר לייבא מוצרים שנמכרים כדין באירופה - בלי לעבור בדיקה או תקן ישראלי ובכך להגדיל את היקף המוצרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/24 13:58 כא באדר ב'

בדרך להורדת יוקר המחייה? רפורמת המצרכים אושרה בכנסת - איך זה ישפיע עלינו
הרפורמה תצא לדרך, צילום: Tooykrub,Shutterstock

הממשלה אישרה היום (א') את רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" שמובילים שר האוצר סמוטריץ' ושר הכלכלה ברקת. הממשלה הסמיכה את וועדת השרים לחקיקה לקדם את טיוטת חוק הרחבת הדין הארופי, ייעול הליך האימוץ והסרת חסמים ביבוא מזון במסלול אירופי בטיוטת חוק הגנה על הבריאות הציבור וכן את טיוטת חוק התקנים - אימוץ הוראות מחייבות החלות בדין האירופי.

סופרמרקט, אילוסטרציה

סופרמרקט, אילוסטרציה, צילום: Michael Giladi,FLASH 90

הרפורמה תאפשר לייבא מוצרים שנמכרים באירופה כדין בלי תקן או בדיקה ישראלית

הרפורמה תאפשר אוטוסטרדה של יבוא במינימום רגולציה ובירוקרטיה על בסיס העיקרון לפיו כל מוצר שנמכר כדין באירופה יכול להימכר בישראל מבלי לעבור תקינה או בדיקה ישראלית. שחרור חסמי היבוא יגביר את התחרות ויביא להורדת מחירים.

בכוונת הקואליציה להעביר את שני החוקים בקריאה ראשונה עוד במושב הנוכחי של הכנסת, להכין אותם לקריאה שניה ושלישית בפגרה ולאשר אותם סופית מיד עם תחילת המושב הבא.

ייבוא. מעכשיו גם עצמאית

ייבוא מאירופה, לא בהכרח יחוייב בתקנים. צילום: shutterstock

סמוטריץ' על הרפורמה: "המלחמה עצרה את התהליך באופן טבעי"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר כי "המלחמה עצרה את התהליך באופן טבעי וכעת אנחנו ממשיכים בכל הכח. אין סיבה שבירוקרטיה מסובכת בשירות המונופולים תהווה חסם ייבוא ותייקר את המחירים. הכלל הוא מה שטוב לאירופה יובא לישראל במינימום בירוקרטיה וחסמים. אני מודה לראש הממשלה נתניהו, לשר ברקת ולשר בוסו על קידום ההחלטה וקיצור התהליכים".