"הגיע הזמן שמדינת ישראל תעשה משהו שלא עשתה עד היום"

ראש מועצה אזורית בנימין דיבר בכנס כיפה וקואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש על האתגרים איתם מתמודדים ראשי הרשויות ודרש את התעשתות המדינה. עוד הוסיף כי "האתגר בדרום ובצפון משפיע על ההתיישבות ביו"ש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/24 12:50 כא באדר ב'

"הגיע הזמן שמדינת ישראל תעשה משהו שלא עשתה עד היום"
גנץ בכנס כיפה, היום, צילום: יוסי זליגר

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ דיבר היום (א') בכנס כיפה וקואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש ודיבר על הצורך בשינוי הדיסקט בכל הנוגע לבריאות הנפש גם מצד משרדי הממשלה. "אני חושב שהגיע הזמן שמדינת ישראל תעשה משהו שלא עשתה עד היום, אחרי ה7.10 שהמציאות של כולנו במדינה השתנתה, המדינה חייבת לשנות גישה. אנחנו ברשויות המקומיות נעשה את מה שצריך אבל המדינה צריכה להתעשת".

"אסור להדחיק את ההתמודדות הזאת וזה קיים אצל כולם"

"אנחנו נתקלים במשפחות רגילות שפתאום מגלות את הנושא הנפשי" אמר גנץ ושיתף במקרה אישי: "עשינו במועצה שיח של ניצולי הנובה וביקשו ממני להגיע לדבר, הגעתי אחרי חצי שעה ופתחתי את הדלת והמשתתפים נכנסו לחרדה. הכנס הזה הוא מאוד חשוב להבין שאסור להדחיק את ההתמודדות הזאת וזה קיים אצל כולם. אנחנו פוגשים זאת אצל ילדים שלא חוו את הזוועות אבל מהתיאורים נכנסו לחרדות וחשוב לנו להגיע לטיפול הזה בזמן".

ישראל גנץ בכנס כיפה, היום

ישראל גנץ בכנס כיפה, היום צילום: יוסי זליגר

"אנחנו בפיגועים האחרונים חותרים מהר למגע"

"כדי לא להגיע לטיפול נפשי – צריך קודם את החוסן. אנחנו בפיגועים האחרונים חותרים מהר למגע כדי למנוע את מצבי ההתמודדות לאחר מכן. בפיגוע הקשה בצומת הפרסה נתקלנו באירוע של חמש שעות מצור על היישובים והיה לנו חשוב בזמן אמת לעדכן דרך הדוברות את התושבים, התלמידים והילדים כדי שיבינו את האירוע ושאפשר לדבר על זה ולא יבהלו. זה מונע את המתמודד נפש הבא".

גנץ הוסיף בהמשך ואמר: "אני לא חושב שבמצב שלנו אנחנו צריכים ללמד אחד את השני, צריך להבין את כולם. לכולנו יש מה ללמוד ולשלב זרועות, ככה אנחנו ננצח את הקרב הזה. אני אומר זאת גם לראשי רשויות וכולנו בשיח צמוד. האתגר בדרום ובצפון משפיע על ההתיישבות ביו"ש. אנחנו עם אחד וארץ אחת וביחד נתמודד".