"האומץ לדבר על זה" השר וסרלאוף בכנס כיפה: "ההפגנות בזמן מלחמה - פרס ליחיא סינוואר"

במהלך כנס כיפה - האומץ לדבר על זה, התייחס שר הנגב והגליל למצב בצפון ולהיעדר תוכנית ממשלתית. "ראש הממשלה ישב עם ראשי הרשויות ואמר להם שתוך 10 ימים יביא החלטה לצפון. תעמוד בדבריך" | על התושבים המפונים: "אם יהיה הסכם מדיני בלבנון התושבים לא יחזרו הביתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/24 12:20 כא באדר ב' | עודכן בתאריך 31/03/24 12:26

השר וסרלאוף בכנס כיפה: "ההפגנות בזמן מלחמה - פרס ליחיא סינוואר"
השר וסרלאוף בכנס כיפה, היום, צילום: יוסי זליגר

"עד שאין החלטה על הצפון אין לי מה לעשות בישיבות ממשלה" כך אומר הבוקר (א') השר יצחק וסרלאוף בכנס כיפה וקואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש - האומץ לדבר על זה. את הדברים אמר השר ברקע העובדה שטרם גובשה תוכנית ממשלתית לצפון. הוא מתח ביקורת על ראש הממשלה נתניהו ואמר: "הוא ישב עם ראשי הרשויות ואמר להם שתוך 10 ימים יביא החלטה לצפון. תעמוד במה שאתה אומר. אל תתן להם ציפייה שאתה לא יכול לעמוד בה".

על הפעולות של משרדו בנושא הצפון אמר: "אנחנו בליווי עם מנהלת תקומה. אני מקווה שתעבור החלטת ממשלה לצפון בקרוב". הוא הוסיף: "התברכנו בראשי רשויות שיודעים לנהל אירוע אבל הם צריכים את התקציב הזה ואת המענה שלנו כמו חמצן יש להם תושבים מפונים מהבתים".

"אם יהיה הסכם מדיני בלבנון התושבים לא יחזרו הביתה"

השר התייחס גם לסוגיית התושבים המפונים ואמר כי "בלי ביטחון הם לא יחזרו הביתה. אני רוצה לקוות שאנחנו לא נכנסים ללבנון מטעמים טקטיים ולא מטעמים של חשש או לחץ בינלאומי". הוא הוסיף: "אני יודע דבר אחד החלטה מדינית לא תפתור את הבעיה, היא אולי תדחה אותה בכמה חודשים. התושבים אם יהיה הסכם מדיני לא יחזרו הביתה הם לא יהיו ברווזים במטווח כשכל יום יורים שם נט ותושבים נהרגים. וסרלאוף התייחס גם להפגנות אמש ואמר כי "ההפגנות בזמן מלחמה - זה פרס ליחיא סינוואר".

השר וסרלאוף בכנס כיפה, היום

השר וסרלאוף בכנס כיפה, היום צילום: יוסי זליגר

על מרכזי החוסן אמר השר: "יש פערים עצומים במרכזי החוסן ולכן הבאנו תקציבים משמעותיים לרשויות כדי שהם ינהלו את האירוע. אני לא מגיע להחליף את משרד הרווחה אבל הרבה פעמים במיוחד בתקופה לחוצה, ראשי הרשויות צריכים את התקציב והענקנו להם בלי להתערב כי הם מבינים את השטח שלהם".

השב"כ מנע ממנו לרדת לדרום, ניידת חסמה את ביתו

במהלך הכנס שיתף השר על השעות הראשונות שלו בבוקר ה-7 באוקטובר. "בשעה 8:30 בבוקר המאבטח אומר לי שיש מתקפה של 50 מחבלים שחדרו לישראל. עברתי בבתי הכנסת לעדכן על האירועים ואחר כך התקשרתי למנכ"ל משרדי והנחתי אותו להקצות 12 מיליון שקלים לרשויות בעוטף כדי לתת להם חמצן ראשוני לטיפול באירועים". הוא שיתף כי ביקש לרדת לדרום כבר בשעות הראשונות, אך המשטרה והשב"כ סירבו לאפשר לו זאת ובהמשך ניידת אף חסמה את פתח היציאה מביתו.