"האומץ לדבר על זה" מנכ"ל מפעל הפיס מתחייב: זה הסיוע שנעניק לשורדי מסיבת הנובה

מנכ"ל מפעל הפיס, בני דרייפוס, אומר בכנס "האומץ לדבר על זה - מתמודדי נפש בצל המלחמה" של "חדשות כיפה" כי הארגון מגבש תוכנית למען שורדי מסיבת הנובה. דרייפוס: "לצמצם ככל הניתן את השלכות האירוע הטראומתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/24 10:48 כא באדר ב'

מנכ"ל מפעל הפיס מתחייב: זה הסיוע שנעניק לשורדי מסיבת הנובה
עו"ד בנימין דרייפוס, מנכ"ל מעל הפיס בכנס כיפה, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

במהלך כנס "חדשות כיפה" - "האומץ לדבר על זה - מתמודדי נפש בצל המלחמה" שנערך היום (א') בירושלים בשיתוף קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש נשא דברים מנכ"ל מפעל הפיס, עו"ד בני דרייפוס שבין היתר הציג את התוכנית של הארגון למען שורדי הטבח במסיבת הנובה.

"בימים אלו, מדינת ישראל מתמודדת עם הטראומה הלאומית הגדולה ביותר בעלת השלכות פסיכולוגיות וחברתיות עצומות על אזרחי ותושבי המדינה ופגיעה ברווחה הנפשית הכללית של החברה הישראלית. לכן גם עכשיו, אנחנו במפעל הפיס פועלים ביתר שאת למען הקהילה בתחומים שונים" אמר בכנס.

"אי אפשר לדבר על שיקום המדינה בלי לדבר על שיקום הצעירים ששרדו את הנובה"

דרייפוס הרחיב על שני פרוייקטים בהם מעורב מפעל הפיס בימים אלה: טיפול בהתמכרויות ובשיקום שורדי הטבח במסיבת הנובה. "אי אפשר לדבר על שיקום העוטף ושיקום המדינה בלי לדבר על שיקום הצעירים ששרדו את הנובה ומבחינתנו במפעל הפיס זאת מלאכת קודש שלא נופלת בחשיבות שלה ובערכיות שלה מאף פעולה אחרת שנוגעת למאמץ הלאומי. שורדי הנובה זה ימין ושמאל ומרכז ופריפריה ואנשים מבתים חילוניים אבל גם לא מעט כאלה שמגיעים מבתים דתיים".

שורדי נובה זה פסיפס של החברה הישראלית. ולכן החלטנו לתמוך בסיוע לשורדי הפסטיבל בשיתוף עם הקואליציה לטראומה, משרד הרווחה, משרד הבריאות וגורמים נוספים. למימון פעילויות תמיכה לשורדי המסיבות ובני משפחותיהם. לקחנו חלק ביצירת תכנית בין משרדית לטיפול שמטרתה לצמצם ככל הניתן את השלכות האירוע הטראומתי, ולאפשר להם חזרה מיטבית לתפקוד ולחיים מלאים. התכנית כוללת ליווי סוציאלי, סיוע נפשי, מיצוי זכויות, ייעוץ תעסוקתי והכוונה לרשויות המקומיות במתן מענה מותאם.

שטח הנובה

שטח הנובה, צילום: יוסי איפרגן, מערך ההסברה קק"ל

"טיפול חוץ ביתי וקהילתי במתמכרים ומכורים להימורים"

"החלטנו בעת הזו ביתר שאת להרחיב את התמיכות ולהפעיל תוכניות למניעה והסברת תופעת ההתמכרויות בכלל, וההתמכרות להימורים בפרט. לאחרונה יצאנו בקול קורא - נעניק תמיכה כספית לצורך סיוע במימון תוכניות לקבוצות גיל ואוכלוסיות שונות".

עוד הוא הוסיף: "נעניק טיפול חוץ ביתי וקהילתי במתמכרים ומכורים להימורים. ומיזמים ייחודיים לטיפול ולצמצום תופעת ההתמכרות והתנהגויות סיכוניות אחרות בקרב בני נוער או צעירים, לרבות הדרכות למדריכי תנועות נוער וקיום סמינרים.