בשורה משמחת: ממחר שכר המינימום יעלה - זה השכר המעודכן

שכר המינימום יעלה ב-1 לאפריל בשלוש מאות שקלים נוספים לחודש. העדכון האחרון התבצע בשנה שעברה, שם עמד סכום שכר המינימום החודשי על סך של 5,571.75 שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/24 10:27 כא באדר ב'

בשורה משמחת: ממחר שכר המינימום יעלה - זה השכר המעודכן
שכר המינימום יעלה ביותר מ-300 שקלים, צילום: lovelyday12,Shutterstock

בשורה משמעותית לעובדים המקבלים שכר מינימום. מחר, ב-1 באפריל, יעלה שכר המינימום בישראל בפעם השנייה בתוך שנה בסכום משמעותי. החל ממשכורת חודש אפריל, שתשולם בראשית חודש מאי, יעלה שכר המינימום ל-5,880 שקלים, עלייה של יותר מ-300 שקלים לעומת השנה האחרונה.

שכר המינימום השעתי יעלה ביותר משקל לשעה

שכר המינימום לעובד שעתי יעמוד מעתה על 32.3 שקל לשעה, במקום 30.61 שקל עד כה. בנוסף, יצוין שמי שעובדים בעבודה מזדמנת שעתית או יומית, ולא בשכר חודשי, יוכלו לקבל את התעריף החדש מהמעסיק באופן מיידי כבר בימים הקרובים.

כמה שווה מחצית השקל?

אפשר להתחיל לחסוך?, צילום: ShU studio,Shutterstock

שכר המינימום עמד במשך תקופה ארוכה ללא עדכון

לאחר העדכון האחרון, באפריל של שנת 2023, עומד שכר המינימום על סך של 5,571.75 שקלים. כעת יעלה הרף בכ-300 שקלים לחודש. שר העבודה מסר: "העלייה הצפויה בשכר המינימום מבורכת ונדרשת. יוקר המחיה מאמיר לשחקים ואנחנו חייבים להתאים את משכורתם של העובדים בהתאם. משרד העבודה ימשיך להילחם למען זכויותיהם ומעמדם של העובדים".

שר העבודה יואב בן צור מסר: "העלייה הצפויה בשכר המינימום מבורכת ונדרשת. יוקר המחיה מאמיר לשחקים ואנחנו חייבים להתאים את משכורתם של העובדים בהתאם. משרד העבודה ימשיך להילחם למען זכויותיהם ומעמדם של העובדים".