"האומץ לדבר על זה" הנשיא הרצוג לכנס כיפה: "להעניק למתמודדי הנפש מקום ממשי בסדר העדיפויות הלאומי"

בפתחו של כנס "האומץ לדבר על זה - מתמודדי נפש בצל המלחמה" של "חדשות כיפה" אומר הנשיא הרצוג כי המדינה "נמדדת ביכולתה לדאוג למי שזקוק הגנה". עוד הוסיף: "להעניק למתמודדי הנפש מקום ממשי בשיח הציבורי ובסדר העדיפויות הלאומי, במיוחד בעת הזו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/24 09:49 כא באדר ב'

הנשיא הרצוג לכנס כיפה: "להעניק למתמודדי הנפש מקום ממשי בסדר העדיפויות הלאומי"
הנשיא הרצוב בברכת הפתיחה לכנס כיפה, צילום: חדשות כיפה

במהלך כנס "חדשות כיפה" - "האומץ לדבר על זה - מתמודדי נפש בצל המלחמה" שנערך היום (א') בירושלים בשיתוף קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש נשא דברי ברכה נשיא המדינה יצחק הרצוג.

הנשיא פתח את דבריו ואמר כי "השבר של השבעה באוקטובר הביא טלטלה עצומה לחיינו הקולקטיביים והאישיים. כולנו נאלצנו, ועדיין אנחנו נאלצים, להתמודד, ללמוד מחדש איך לשמור על שיווי המשקל, איך למרות הכאב והחרדות, הפחדים והביטחון הסדוק לעתים, איך ממשיכים לחיות ואיך מקווים לטוב".

"הכנס החשוב מבקש לזכור ולהזכיר את הצורך בטיפול נפשי"

על פגועי הנפש אמר הנשיא: "אך בתוכנו יש כאלה שהמשימה הזאת אפילו קשה יותר. והכנס החשוב שאתם מקיימים היום מבקש לזכור ולהזכיר את הצורך בטיפול נפשי, את הצורך להתמודד עם אתגרים נפשיים שהוא דבר נורמלי לחלוטין, ואת האתגרים שמתמודדי הנפש סוחבים איתם כל יום, כל שעה".

"אל לנו לשכוח, מדינה נמדדת ביכולת שלה לדאוג למי שזקוק להגנה ולהושטת יד בשגרה ובחירום" אמר הרצוג על תפקידה של המדינה, "ועלינו כחברה לעשות כל שביכולתנו כדי להקל, לתקן ולרפא את הטעון ריפוי, וכדי להעניק למתמודדי הנפש מקום ממשי בשיח הציבורי ובסדר העדיפויות הלאומי שלנו".

הרצוג: "קורא לכל הציבור לא להתבייש לקבל ייעוץ. לא להתבייש לבכות"

הרצוג סיים ואמר: "במיוחד בעת הזאת. אנחנו, מיכל ואני, פוגשים הרבה מאוד מתמודדות ומתמודדי נפש. ואנחנו קוראים לכל הציבור לא להתבייש לקבל ייעוץ. לא להתבייש לבכות. לדעת לחבק ולדעת לקבל ייעוץ. בימים בהם הטריגרים הפוסט טראומטיים והסיבות לחרדה ודיכאון רבים כל כך, אצל חיילים ואצל אזרחים, הושתת היד בזמן ובאופן הנכון, היא מצילת נפש ממש. לכן חשיבותו של הכנס הזה. הקריאה שלכם ראוי שתישמע היטב ומעל לכל במה בעת הזאת, כי בנפשנו הדבר".