הממשלה ביקשה הארכה - היועמ"שית קראה: להתחיל לגייס חרדים

הממשלה והיועמ"שית ביקשו מבג"צ בנפרד דחייה של יום אחד במתן תשובתם בנוגע לחוק הגיוס. בהרב מיארה טענה: צריך להתחיל לגייס חרדים בימים הקרובים. בנוסף הדגישה כי יש להפסיק את תקצוב הישיבות בשל התלמידים שלא גויסו

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/24 07:22 יח באדר ב'

הממשלה ביקשה הארכה - היועמ"שית קראה: להתחיל לגייס חרדים
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

הממשלה והיועמ"שית ביקשו דחייה של יום אחד בנתינת תשובתם לבג"צ בנוגע לחוק הגיוס, זאת על אף שאמש (ד') בחצות פקע הדד-ליין שניתן למדינה. ראש הממשלה והיועמ"שית נמצאים בימים האחרונים בדיונים קדחתניים זה אחר זה במטרה לפתור את הפלונטר בזמן, אך הדבר לא עלה בידם עד כה.

דרעי, נתניהו וגולדנקופף

דרעי, נתניהו וגולדנקופף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, Avshalom Sassoni/Flash90

היועמ"שית: להתחיל לגייס חרדים - ולהפסיק כספים לישיבות

עקב אי הסכמות בין הממשלה לבין היועצת המשפטית לממשלה, כל אחד מהגורמים יציג את עמדתו בפני בג"צ בנפרד, ובהתאם שני הצדדים ביקשו דחייה של יום אחד בנפרד. כזכור, טיוטה שכתבה בהרב-מיארה חשפה כי היא מתנגדת לחוק וכי לטענתה צריך להתחיל לגייס את החרדים החל מרגע פקיעת הוראת השעה. כלומר החל מה-1 באפריל.

עוד כתבה בטיוטה שהודלפה כי על המדינה להפסיק להעביר כספים לישיבות בעבור התלמידים שלא גויסו. עם זאת, סייגה, יש לאפשר תקופת היערכות קצרה בה ימשיכו לעבור הכספים כרגיל. בנוסף זכור, הממשלה תכננה לבקש בבג"צ הארכה של עשרה ימים במתן התשובה, אולם בהרב מיארה התנגדה לדבר.

היועמ"שית

היועמ"שית, צילום: Miriam Alster/Flash90

יוסי פוקס: משרד הביטחון לא משתף פעולה - גלנט: שקרים

אחרי ההתנגדות, שלח מזכיר הממשלה יוסי פוקס מכתב בו טען כי משרד הביטחון לא משתף פעולה עם חוק הגיוס, מכתב עליו שר הביטחון גלנט הגיב כי מדובר בשקרים. היועמ"שית, השיבה למזכיר הממשלה, יוסי פוקס וטענה שהממשלה לא באמת הביאה פתרון אמיתי: "לא הוכחתם כיצד תביאו לקידום השיוויון בנטל, לא הצגתם תשתית מקצועית מינימלית"