מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

האוניברסיטה העברית מתקפלת: המרצה שהכחישה את הטבח תחזור ללמד

פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן, המרצה למשפטים שהכחישה את מעשי הטבח והאונס מהשבעה לאוקטובר והושעתה חוזרת ללמד כרגיל אחרי שלפי האוניברסיטה היא "חזרה בה מדבריה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/24 17:50 יז באדר ב'

האוניברסיטה העברית מתקפלת: המרצה שהכחישה את הטבח תחזור ללמד
האוניברסיטה העברית, צילום: Olivier Fitoussi,Flash90

לפני כשבועיים הודיעה האוניברסיטה העברית על השעייתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן, מרצה שהתבטאה נגד ישראל, ופרסמה עצומה שבה האשימה את ישראל בביצוע השמדת עם בעזה. בנוסף, המרצה אמרה כי "זה הזמן לבטל את הציונות", והכחישה את הזוועות של השבעה באוקטובר: "הם ישתמשו בכל שקר. התחילו בתינוקות, המשיכו באונס, והם ימשיכו עם מיליון שקרים אחרים".

"היא מאמינה לכל הקורבנות ולא מעלה ספק בדבריהן"

האוניברסיטה לא פיטרה את המרצה, אלא ביקשה ממנה לעזוב וכשלא עשתה זאת: השעתה אותה מתפקידה לעת עתה. היום (ד') נשלח מייל לסטודנטים כי המרצה תחזור ללמד כיון ש"חזרה בה". כך נכתב במייל: "בפגישה שנערכה היום בין רקטור האוניברסיטה העברית, פרופ' תמיר שפר, לבין פרופ' נאדירה שלהוב-קיבורקיאן, הבהירה פרופ' שלהוב-קיבורקיאן כי בתור חוקרת פמינסטית ביקורתית, היא מאמינה לכל הקורבנות ולא מעלה ספק בדבריהן, וכי היא לא הכחישה את העובדה שב 7.10 היו בעוטף עזה מקרי אונס".

"אין מניעה מצד האוניברסיטה לכך שפרופ' שלהוב-קיבורקיאן תמשיך ללמד"

באוניברסיטה הבהירו כי: "משנתקבלה הבהרה זו אין מניעה מצד האוניברסיטה לכך שפרופ' שלהוב-קיבורקיאן תמשיך ללמד גם בבי"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית. פרופ' שפר הדגיש כי האוניברסיטה העברית מגנה בכל תוקף דברי הסתה ואיומים".