בחירות לרבנות הראשית

נבלם החוק שיאפשר לרב יעקב שפירא להתמודד למשרת הרב הראשי

למרות ניסיונות שונים לקדם שוב את החוק להעלות את גיל ההתמודדות ל-75, לוח הזמנים הצפוף של הכנסת הפך את המשימה לבלתי אפשרית | התאריך לבחירות: כ"ב אייר, 30.5

עמיאל ירחי אביחי ישראל עמיאל ירחי ואביחי ישראל, חדשות כיפה 26/03/24 15:33 טז באדר ב'

נבלם החוק שיאפשר לרב יעקב שפירא להתמודד למשרת הרב הראשי
הרב יעקב שפירא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחודש סיון (יוני) האחרון בחרה ועדה בראשות הרב יעקב אריאל ברב מאיר כהנא כמועמד הציונות הדתית למשרת הרב הראשי האשכנזי. למרות הבחירה, בימים האחרונים גורמים שונים ניסו לקדם שוב את החוק שיאפשר לרב יעקב שפירא להתמודד - ניסיון שלא צלח והחוק לא עלה היום (ג') בוועדת שרים לענייני חקיקה.

הרב שפירא עבר את גיל המקסימום

הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב, הוא בן 73, ולפי החוק הנוכחי אסור לו להתמודד. החוק קובע כי גיל 70 הוא הגיל המקסימלי להתמודדות, וההצעה שתאפשר לו להתמודד מעוניינת להעלות את הגיל ל-75. החוק קודם על ידי חבר הכנסת משה סעדה מהליכוד, ואחרי שהוא לא עלה בוועדת השרים לענייני חקיקה הסיכויים להעביר אותו צנחו לאפס על רקע היציאה לפגרה ב-8 באפריל שאושרה הבוקר.

הרב מאיר כהנא

הרב מאיר כהנא | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נזכיר כי כהונתם של הרבנים הנוכחיים, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, הייתה אמורה להסתיים בחודש אב האחרון (יולי) אך הועבר חוק המאריך את כהונתם בעשרה חודשים עד לראש חודש ניסן (אפריל) הנוכחי. החוק עבר על רקע החשש מהקרבה של הבחירות לרבנות הראשית לבחירות ברשויות המקומיות, אך אז פרצה המלחמה והדחייה של הבחירות המקומיות דחתה גם את הבחירות לרבנות הראשית שיתקיימו כאמור בכ"ב אייר (מאי) הקרוב, במקביל להארכת כהונת הרבנים המכהנים.

סמוטריץ': "הרב מאיר כהנא יהיה הרב הראשי האשכנזי הבא"

נציין כי סמוטריץ' פנה לרב יעקב אריאל בבקשה להקים את הוועדה, ואחרי הבחירה אמר בנחרצות: "בעזרת השם הרב מאיר כהנא יהיה הרב הראשי האשכנזי הבא של מדינת ישראל".

(הרב כהנא אחרי הבחירה)