גנץ פוסל גם את טיוטת חוק הגיוס החדשה: "זהו קו אדום"

יו"ר המחנה הממלכתי התייחס לטיוטת החוק החדשה לחוק הגיוס והגדיר גם אותה "קו אדום" ואיים ופרישה מהממשלה. גנץ: "חבריי ואני לא נוכל להיות חלק מממשלה שמעבירה חוק כזה בכלל, ובזמן מלחמה בפרט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/24 15:42 טו באדר ב'

גנץ פוסל גם את טיוטת חוק הגיוס החדשה: "זהו קו אדום"
גנץ, מתנגד גם לאחר השינוי, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

מחר (ג') תתכנס הממשלה לאשר את טיוטת חוק הגיוס באמצעותה הפטור לבני הישיבות יקבל הארכה באישור בית המשפט העליון, אך היום מודיע השר גנץ כי מפלגתו לא תתמוך בחוק ואיים שוב בפרישה מהממשלה במידה והחוק יעבור.

כזכור, בחוק בוצעו מספר שינויים בעקבות דרישת היועמ"שית ושרים בממשלה והסעיף העיקרי ששונה הוא גיל הפטור שעמד בטיוטה הראשונה על גיל 35, דבר שגרר ביקורות רבות. על אף השינוי, החוק עצמו לא מקובל על גנץ וחברי מפלגתו שלא יתמכו בו, כך אמר היום יו"ר המפלגה.

הדרישה של גנץ: " הקמת מנהלת, מכסות, יעדים, סנקציות כלכליות ותמריצי שירות"

במהלך סיור בצפון אמר היום גנץ: "אנחנו במחנה הממלכתי רואים חשיבות לשימור המסורת ולימוד התורה, ולצד חשיבות זו הנחנו מתווה ברור של שירות שכולל הקמת מנהלת, מכסות, יעדים, סנקציות כלכליות, בצד תמריצי שירות. אנחנו רוצים בהסכמות – אבל כאלו שיביאו פתרון הוגן לגיוס לשירות לכולם. אנחנו רוצים פתרון לגיוס, ולא פטור מגיוס. אני חוזר ואומר – קידום וחקיקת חוק כמו שהממשלה מתכוונת להעביר יפגע באחדות ויפגעו בביטחון ולכן זהו קו אדום".