מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

פיגוע ענק ברוסיה, צה"ל ממשיך בפעולה בשיפאא': סיכום חדשות השבת

ניסיון פיגוע לקראת מוצאי השבת בשומרון - אין נפגעים | צה"ל ממשיך לפעול בשיפאא'. מפקד פיקוד הדרום: "נסיים רק כשאחרון המחבלים יהיה בידינו - חי או מת" | פיגוע ענק ברוסיה: מעל 130 נרצחו, בדעאש לקחו אחריות | שני כטב"מים של חיזבאללה התרסקו ליד כפר בלום

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/24 18:49 יג באדר ב'

פיגוע ענק ברוסיה, צה"ל ממשיך בפעולה בשיפאא': סיכום חדשות השבת
צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

סיכום חדשות השבת: ניסיון פיגוע ירי לפני זמן קצר לעבר מוצב סאלם בצפון השומרון. על פי הדיווחים אין נפגעים. הכוחות במקום הגיבו בירי לעבר מקור האש.

צה"ל ממשיך לפעול בשיפא

כוחות צה"ל ושב"כ ממשיכים בלחימה ממוקדת במרחב בית החולים שיפאא׳. צוות הקרב של חטיבה 401, צוות הקרב של חטיבת הנח"ל וכוחות שייטת 13 בפיקוד אוגדה 162 נלחמים במרחב תוך הימנעות מפגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. הלוחמים הרגו עד כה כ-170 מחבלים במרחב בית החולים, עיכבו מעל ל-800 חשודים ואיתרו אמצעי לחימה ותשתיות טרור רבים.

מפקד פיקוד הדרום בשיפאא׳: "הפעולה פה בשיפאא׳, היא פעולה משמעותית. מבצע נועז, תחבולני, מרשים ביותר עד כה. פגע במאות מחבלים, עצר מאות מחבלים והביא נכסים מבצעיים ומודיעיניים גדולים. אנחנו ממשיכים בפעולה הזאת, ההובלה של המפקדים היא מצוינת ואנחנו נסיים את הפעולה הזאת רק כשאחרון המחבלים יהיה בידינו - חי או מת. הערכה רבה לכוחות, הערכה רבה למפקדים, תמשיכו קדימה, לא עוצרים לרגע".

המונים נרצחו בפיגוע ענק במוסקבה

מעל ל-130 בני אדם נרצחו ומאות נפצעו בפיגוע המוני באולם קונצרטים במוסקבה, בירת רוסיה. ארגון הטרור דאעש קיבל אחריות על ביצוע הפיגוע. לפי הדיווחים בתקשורת הרוסית, ארבעה מחבלים במדי הסוואה נכנסו לאולם ופתחו בירי מסיבי והשלכת בקבוקי תבערה לעבר הקהל. ברוסיה הכריזו על יום אבל לאומי שיתקיים מחר. בארה"ב מיהרו לאשר כי הזהירו את רוסיה מפני פיגועים קרבים.

פוטין

פוטין, צילום: shutterstock

שני כטב"מים התרסקו ליד כפר בלום

שני כטב"מים של חזבאללה התרסקו באזור כפר בלום בצפון, ניסיונות היירוט שלהם לא צלחו.
מצה"ל נמסר: "בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הצפון על חדירת כלי טיס עוין, התקבל דיווח על שברי כלי טיס בשני מוקדים במרחב כפר בלום. האירוע מתוחקר.
אין נפגעים ולא נגרם נזק".