מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

משרתי מילואים? היקף החומר במבחני לשכת עורכי הדין יצומצם - בדקו אם אתם זכאים

אושרו תקנות חדשות שמאפשרות לצמצם את היקף חומר הבחינה ללשכת עורכי הדין בכ-20% לפחות מהיקף החומר לבחינה הרגילה, זאת במטרה להקל על נבחנים שישרתו במילואים | כל הפרטים

אביה גלס אביה גלס, חדשות כיפה 21/03/24 16:19 יא באדר ב'

משרתי מילואים? היקף החומר במבחני לשכת עורכי הדין יצומצם - בדקו אם אתם זכאים
לוחמי מילואים בתרגיל ברמת הגולן, ארכיון, צילום: Michael Giladi/Flash90

בחודשים האחרונים מילואימניקים רבים נקראו לחזית, מה שגרם לחלק גדול מהם להפסיד חומר אקדמי רב במהלך הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה. לאור כך, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין חתם היום (ה') על תקנות המאפשרות לצמצם בכ-20% את החומר הנדרש למבחני הלשכה.

עורכי דין

עורכי דין, צילום: Worawee Meepian,Shutterstock

הזכאים להקלה

ההקלה תינתן למי שישרתו במילואים בסמוך למועדי הבחינות החל ממועד יוני ועד לסוף שנת 2024. תיקון התקנות נעשה באמצעות הוראת שעה, ויחול על בחינות הלשכה שצפויות להתקיים החל ממועד יוני 2024, וכן במועדים נוספים בהמשך שנה זו.

הקלות לסטודנטים ומתמחים משרתי מילואים

כזכור, במהלך החודשים האחרונים אושרו בכנסת מספר מהלכים נוספים אשר נועדו לסייע בתקופת המלחמה לסטודנטים ומתמחים המשרתים במילואים. בין היתר, הוחלט על עריכת מועדי בחינות מיוחדים נוספים במהלך השנה, כאשר חיילי המילואים יהיו זכאים לפיצול הבחינה לשני חלקים. בנוסף, שר המשפטים חתם על צו שיסייע לסטודנטים בשירות מילואים ולבני/ות זוג לממש את ההקלות וההטבות ולקבל את מלוא זכויותיהם במוסדות להשכלה גבוהה.