לאן נעלמה מסיבת הנשים הכי פופולרית בירושלים? "תפארת הייתה חלק מהמסיבה הזאת"

מדי שנה הנשים הדתיות דוהרות למסיבה הכי פופולרית בירושלים: "חצר המלכות". בראיון ל"חדשות כיפה" הדי ג'יי רחלי אנקרי מדברת על ההחלטה לבטל את המסורת: "תפארת ז"ל הייתה חלק מהמסיבה הזאת במשך כל השנים שלה"

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 20/03/24 13:44 י באדר ב'

לאן נעלמה מסיבת הנשים הכי פופולרית בירושלים? "תפארת הייתה חלק מהמסיבה הזאת"
מסיבת "חצר המלכות", צילום: יעל שלח

מדי שנה, בערב שושן פורים, מאות דתיות צעירות מתקבצות באולם הגדול של בנייני האומה בירושלים למסיבת הנשים הכי מדוברת. אין מי שלא שמעה על "חצר המלכות", המסיבה שמשלבת בין שירי פופ בינלאומיים לפלייליסט חסידי שלא מבייש ישיבת הסדר, עם התקליטניות המצליחות מירי פטל ורחלי אנקרי. השנה, לצערן של נשות הציבור הדתי, בוטלה המסיבה.

"תפארת הייתה חלק מהמסיבה. לילה לפני שהיא טסה היא עבדה בחצר המלכות"

לפני שאנקרי היא די ג'יי מצליחה, היא דודה של תפארת לפידות הי"ד שנרצחה במסיבה ברעים. כשאני מבקשת מאנקרי לתאר את הקשר שהיה לה עם תפארת, היא קצת מסתבכת. "הייתי קצת כמו אמא שלה, כי גידלתי אותה מגיל אפס. הייתי גם כמו אחותה, כי אמא שלה גידלה אותי אחרי שאחי נהרג. היא למדה אצלי תקלוט, אז היא הייתה גם תלמידה שלי. וגם חברה, כי תפארת הייתה בן אדם שהיה אפשר לדבר איתו על הכל. אז זה קשר מורכב, היא הייתה אחיינית ובת ואחות וחברה ותלמידה, אבל מורכב טוב".

תפארת לפידות. "לילה לפני שהיא טסה היא עבדה בחצר המלכות"

תפארת לפידות. "לילה לפני שהיא טסה היא עבדה בחצר המלכות" צילום: באדיבות המשפחה

הרצח של תפארת היה אחת מהסיבות לביטול המסיבה הפופולרית. "לא ידעתי אם יש לי כוחות להרים כזאת הפקה גדולה", מודה אנקרי, "תפארת הייתה חלק מהמסיבה הזאת במשך כל השנים שלה. היא והחברות שלה תמיד היו מפעילות את הברים, ובגלל זה היא הייתה נורא מזוהה איתה. אפילו לפני שהיא טסה לטיול הגדול, לפני שנתיים, לילה קודם היא עוד עבדה בחצר המלכות", נזכרת הדודה, "הלכתי אליה לבר וחיבקתי אותה ובכיתי. האמת שנורא פחדתי שיקרה לה משהו בטיול, לא דמיינתי שזה יקרה בארץ".

"הרגשנו שזה לא שייך לעשות הפקה בסדר גודל של הנובה"

ובכל זאת, הייתה לאנקרי מחשבה לקיים את המסיבה כרגיל. "מבחינתי זה היה לעשות את זה בשביל תיפי", היא מסבירה, ומספרת על התמיכה שקיבלה מעיריית ירושלים, שהסכימה להשתתף בעלויות. "גם אני וגם מירי היינו שלושה חודשים עם בעלים מגויסים, עם המון מורכבות משפחתית לא פשוטה", היא מספרת, "וגם הרגשנו שזה קצת לא שייך לעשות הפקה בסדר גודל של הנובה בתקופה כל כך טעונה. מצד אחד הרגשנו שזה הכי תשובה לכאפה שקיבלנו וצריך להרים פה את המורל בטירוף, ומצד שני הרגשנו שזה קצת לא להבין את עצמנו". בסופו של דבר, כשהצטרפו גם השיקולים הכלליים והשתיים החלו לחשב רווח מול הפסד, ההחלטה הוכרעה.

מסיבת "חצר המלכות"

מסיבת "חצר המלכות". "אמרו לי: באסה, דווקא השנה היה בא לנו לשמוח" צילום: יעל שלח

"אמרו לי 'באסה, דווקא השנה היה בא לנו לשמוח'"

"צריך להבין שלהרים הפקה כזאת זה מינימום שלושה חודשים", אנקרי מבקשת להדגיש, "איפה הייתי לפני שלושה חודשים? בסוף דצמבר לא ידעתי איך אני קמה בבוקר לטפל בילדים שלי. הייתי עמוק בכאב גדול, בכלל לא הייתי פנויה לזה". המשפחה של תפארת, מבהירה אנקרי, הביעה תמיכה מלאה בכל החלטה שתיקח בנוגע למסיבה. "כל דבר שמוסיף אור בעולם, הם בעד, והם יודעים שכל מה שאני עושה מאז שתפארת נקברה זה באמת לעילוי נשמתה. הם גם הבינו כשאמרתי שזה גדול עליי השנה".

התגובות שקיבלה אנקרי על ההחלטה לבטל את המסיבה היו מגוונות. נשים רבות הביעו תמיכה והבנה, ואחרות לא הסתירו את האכזבה. "אמרו לי 'באסה, דווקא השנה היה בא לנו לשמוח ולהרים את הראש'". התגובות האלה היו חלק ממה שהוביל את אנקרי לקיים בכל זאת מסיבה השנה, במתכונת קצת אחרת. הפעם מדובר באירוע סולידי יותר, לא בירושלים הגדולה אלא בפרדס חנה, ואילו השותפה מירי פטל תיקח חלק במסיבה ביקב פסגות. "הרגשתי שאני לא יכולה לגמרי לדלג על החג הזה", מודה אנקרי, "זה חג עם המון סגולות והרבה כוח. אני חושבת שאם תבוא לנו ישועה, זה רק מהמקום הזה, שמחה מושכת ישועה".

רחלי אנקרי.

רחלי אנקרי. "מצליחה לעשות את תפקידי בעולם, להפוך את מספדי למחול" צילום: ילנה קוונטי

להפוך את מספדי למחול

אוהד ושרית לפידות, הוריה של תפארת, ביקשו מכל המשפחה להגיע להיות איתם בסעודת הפורים. "בכל חג, תמיד היה להם פסטיבל בבית", מסבירה אנקרי, "ויש פחד שפתאום יהיה את החור הזה. אי אפשר להשלים את החור שתפארת השאירה, אבל טיפה לרכך את זה. זה בא לי בטוב, שאני מצליחה לעשות את תפקידי בעולם, להפוך את מספדי למחול, וגם להיות עם המשפחה. מבחינתי זה לרקוד על כל החתונות - לתת מקום גם לכאב וגם לשמחה".

"פרדס המלכות"

"פרדס המלכות" צילום: פרטי