יהרוס את ההנאה? קופסאות הסיגריות יציגו בתמונות את נזקי העישון

בקואליציה מקדמים הצעת חוק חדשה שתחייב את יצרני הסיגריות להציג על חפיסות הסיגריות תמונות הממחישות את נזקי העישון. הצעת החוק אושרה פה אחד בועדת הכלכלה והיא תועבר להצבעה במליאת הכנסת

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 19/03/24 12:20 ט באדר ב'

יהרוס את ההנאה? קופסאות הסיגריות יציגו בתמונות את נזקי העישון
מעשן, צילום: GBJSTOCK,Shutterstock

ועדת הכלכלה של הכנסת, אישרה היום (ג') פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את תיקון חקיקה חדש במסגרתו יצרני מוצרי העישון יחויבו להציג על כל אריזות סיגריות ומוצרי עישון, תמונה הממחישה את נזקי העישון. לפי ההצעה שאושרה, שר הבריאות, באישור ועדת הכלכלה, יקבע בתקנות הוראות ליישום החוק.

עומר סלע מאיגוד יבואני הסיגריות טען שאכיפת התקנות עלול לגרום לצריכה מוגברת של סיגריות לא חוקיות, צריכה שמוערכת היום בכ-20% של סחר לא חוקי. מנגד, עו"ד עמוס האוזנר יו"ר המועצה למניעת עישון ביקש שההדפס יופיע גם על המארז (פאקט) ולא רק על חפיסה בודדת.

החובה לא תחול על סיגריות אלקטרוניות

בנוסף, דוברת ארגון הנוער הארצית ביקשה שהאזהרה תוצג גם על אריזת סיגריות אלקטרוניות. מאידך, חיים לנציצקי יבואן סיגריות אלקטרוניות טען כי אין אף מדינה נוספת בעולם שמחייבת הצגת תמונות על אריזות של סיגריות אלקטרוניות. כאמור, הוועדה אישרה פה אחד את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית. ההצעה תועבר להצבעה במליאת הכנסת. 138 מדינות בעולם כבר ביצעו צעד כזה, ועל חפיסות הסיגריות המודפסות בשטחן מופיעות תמונות הממחישות את נזקי העישון.