מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרב לאו על דברי הרב יצחק יוסף: אין סתירה בין לימוד תורה לצבא

הרב דוד לאו ספד במהלך הלוויתו של רס"ן דניאל פרץ בהר הרצל והתייחס במרומז לדבריו של הראשון לציון: "אין שום סתירה בין הגנה על התורה, הגנה על העם והגנה על הארץ"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 18/03/24 16:26 ח באדר ב'

הרב לאו על דברי הרב יצחק יוסף: אין סתירה בין לימוד תורה לצבא
הרב לאו, צילום: David Cohen/Flash90

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, ספד היום (ב') לסרן דניאל פרץ שאתמול נודע דבר נפילתו במתקפת השבע באוקטובר, במהלך ההספד הרב לאו התייחס במרומז לדבריו של הראשון לציון נגד גיוס חרדים לצה"ל ואמר כי אין סתירה בין הגנה על הארץ ללימוד תורה. "יש לנו דור מופלא, דור של חיילים, דור של מסורים, דור של מי שקמים ועושים את הכל כדי להגן על העם, להגן על תורה ולהגן על הארץ". פתח הרב.

"אין שום סתירה בין השלושה הללו"

הרב הראשי המשיך: "אין שום סתירה בין השלושה הללו. הם שלושה שנובעים ממקום אחד. עם ישראל תורת ישראל וארץ ישראל. ואתה הגעת לכאן כילד וקמת להילחם, לשמור על העם מתוך תורה ביום של שמחת תורה וביום הזה יצאת לשמור על העם, לשמור על הארץ ולכבד את כבודה של המדינה שקמו לפגוע בה ולהשמידה". הרב הוסיף: " אתה עם חבריך יצאת במסירות כלך כך גדולה, במסירות ורצון לשמור על הבית".

האיום של הראשון לציון: "אם יכריחו להתגייס - נעזוב לחו"ל"

כזכור, בתיעוד משיעורו השבועי של הרב יצחק נוסף, יצא הראשון לציון במסר חריף נגד גיוס החרדים לצבא ואיים בהגירה לחו"ל במקרה של חובת גיוס: "יש בחורים שהולכים למילואים, לא כולם זכו ללמוד תורה, להיות אברכים שפטורים מהצבא. שבט לוי פטור מהצבא - לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן. יהיה מה שיהיה, אם יכריחו אותנו ללכת לצבא נקנה כרטיסים וניסע כולנו לחוץ לארץ".

"בלי התורה ובלי הישיבות לא הייתה שום הצלחה לצבא"

בהמשך, הראשון לציון הזהיר כי ללא בני הישיבות הצבא היה כושל בפעולתו. "הם צריכים להבין את זה, כל החילונים האלו שלא מבינים, הם צריכים להבין שבלי התורה ובלי הישיבות לא הייתה שום הצלחה לצבא" אמר הרב יצחק יוסף, והוסיף: מה שמצליחים הצבא היא רק בזכות בני התורה. כל אחד צריך לומר את זה בגאווה, 'כן, אנחנו עוסקים בתורה והיא שמגנה עלינו'".