הרצוג ביקר במכינת עלי והתייחס לביקורת על המינויים בצה"ל: "הם מקבלים החלטות שקולות"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר במכינת עלי, והתייחס לסערה הנוכחית על המינויים בצה"ל: "אני סומך על צה"ל ומפקדיו, מאחרון החיילים ועד ראש המטה הכללי של צה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/24 13:07 ח באדר ב'

הרצוג ביקר במכינת עלי והתייחס לביקורת על המינויים בצה"ל: "הם מקבלים החלטות שקולות"
הרצוג במכינת עלי, צילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג, ביקר היום (ב') במכינת "בני דוד" בעלי אשר שכלה 18 מבוגריה שנפלו במהלך המלחמה. במהלך הביקור גיבה הרצוג את הרמטכ"ל הרצי הלוי, אחרי הביקורת שהעביר עליו סמוטריץ' ודרש כי לא ימנה את המפקדים הבאים בצה"ל.

"מאמין שהם מקבלים החלטות שקולות, אחראיות ומקצועיות"

"אני סומך על צה"ל ומפקדיו, מאחרון החיילים ועד ראש המטה הכללי של צה"ל", רמז הנשיא. "אנו מאמינים בכל ליבנו שאותם מפקדים ולוחמים שכבר למעלה מחמישה חודשים עומדים על משמר ארצנו וערי אלוהינו ומוקדשים כל-כולם לניצחון במערכה – אני מאמין שהם מקבלים החלטות שקולות, אחראיות ומקצועיות".

נציין כי בשבוע שעבר הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה, אמר בראיון כי ישנה אפליה נגד בוגרי המכינה בקידום בתפקידים הבכירים בצה"ל. "זו אפליה זועקת לשמיים, הצבא לא נותן לנו להתקדם. מחצית מהנופלים הם בני הציונות הדתית, הציבור הזה שווה למסור את הנפש אבל לא ראוי להיות שותף בקבלת ההחלטות במלחמה, הם לא ראויים להיות אלופים", אמר הרב.

"אסור לנו לחזור לימים שקדמו לשבת השחורה"

במסגרת ביקורו, פגש הנשיא בכ-300 מתלמידי המכינה הקדם צבאית ושוחח איתם על מתקפת הטרור הנוראית שפרצה בשבעה באוקטובר, על המלחמה שנכפתה בעקבותיה ועל האתגרים הצפויים לתלמידי המכינה כמי שעומדים בפניי גיוס לצה"ל.

נשיא המדינה פנה אל תלמידי המכינה ואמר: "אסור לנו, בשום אופן לחזור לימים שקדמו לשבת השחורה. אסור לנו לשוב למילים המשתלחות, לשנאה ולפילוג. אם יש משהו שנוכל להישבע בו לזכרם של הנופלים הוא שמותם לא היה לשווא. שנהיה ראויים שלא ניתן לעצמנו להידרדר שוב אל תהום של שנאת החינם. כמי שפוגש את כל חלקי העם במערכה הקשה אני מבקש לחזק מכאן בשם העם כולו את החיילים והמפקדים - שגם הלילה פעלו ועדיין פועלים בשעה זו, בעוז רוח בשיפא ובעוד אינספור זירות בדרום, בצפון ובאיו"ש".

במהלך ביקורו, קיים הנשיא מפגש עם משפחות שכולות מהיישוב עלי. במפגש ביקש נשיא המדינה לחזק את ידיהן של המשפחות השכולות ולהדהד את מורשת הנופלים, שהקריבו חייהם למען המדינה.