הפשיטה על שיפאא': לוחם נח"ל נהרג, בכיר חמאס חוסל

בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות בכירי חמאס בשיפאא', כוחותינו פועלים בו משעות הלילה והשיגו שליטה על המתחם | סמ"ר מתן וינוגרדוב מירושלים נפל במהלך הפשיטה | חוסל פאא'ק מבחוח, ראש מנהלת המבצעים בביטחון הפנים של חמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/24 07:17 ח באדר ב' | עודכן בתאריך 18/03/24 14:12

הפשיטה על שיפאא': לוחם נח"ל נהרג, בכיר חמאס חוסל
בית החולים שיפאא', צילום: דובר צה"ל

14:00 | בעקבות מידע מודיעיני של שב"כ ואמ"ן על המצאות בכירי חמאס בבית החולים שיפאא', צה"ל ושב"כ יצאו הלילה למבצע מעצר ממוקד במסגרתו הכוחות חיסלו את המחבל פאא'ק מבחוח, ראש מנהלת המבצעים בביטחון הפנים של ארגון הטרור חמאס. מבחוח אחראי בין היתר על סנכרון מנגנוני חמאס ברצועה בשגרה ובלחימה.

12:00 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל שנפל במהלך הפשיטה על שיפאא': סמ"ר מתן וינוגרדוב, בן 20 מירושלים, לוחם בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת רצועת עזה.

סמ"ר מתן וינוגרדוב ז"ל

סמ"ר מתן וינוגרדוב ז"ל, צילום: דובר צה"ל

צה"ל ושב"כ פועלים החל משעות הלילה באופן ממוקד לסיכול טרור ומעצר מחבלים במרחב בית החולים שיפאא', זאת בעקבות מידע מודיעיני שמעיד על הימצאות בכירי חמאס בבית החולים ושימוש בתשתיות בית החולים להוצאת פעולות טרור. במסגרת הפעילות, במהלך הכיתור נפתחה אש על ידי מחבלים מתוך מתחם בית החולים לעבר כוחותינו שהשיבו באש ופגעו במחבלים.

חילופי אש עם מחבלים בבית החולים שיפאא'

בשעות הבוקר הודיעו בצה"ל כי הושגה שליטה על המתחם, וכי בקרבות חוסלו מחבלים ונעצרו 80 מהם. חייל נפצע קל ופונה מהמקום. הכוחות כורזים למחבלים לצאת החוצה מהמתחמים השונים ולהיכנע. בנוסף, בצה"ל מבהירים כי לא היה מידע על חטופים השוהים במתחם.

תחמושת בשיפאא

תחמושת שאותרה בשיפאא'. ארכיון | צילום: דובר צה"ל

ראש מנהלת התיאום והקישור לעזה שוחח עם מנכ"ל משרד הבריאות ברצועה

הכוחות הפועלים הוכשרו למשימה ותודרכו מראש בעניין החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. צה"ל הבטיח את המשך פעילות בית החולים גם במהלך המבצע, והביא דוברי ערבית לשטח כך שיוכלו לקיים שיח עם החולים השוהים בבית החולים.

לפני הפעילות, ראש מנהלת תיאום והקישור לעזה שוחח עם מנכ"ל משרד הבריאות ברצועת עזה על פעילות ארגוני הטרור בבתי החולים ועל הצורך בסיכולה, תוך תיאום מלא עם הנהלת בתי החולים. "אנחנו רואים שארגון הטרור חמאס ממשיך את הפעילות הצבאית שלו בתוך בתי החולים. אנחנו מוכנים לספק כל סיוע המוניטרי שיידרש. הבקשה שלנו היא פשוטה, הפסקה מיידית של כל פעילות הטרור בבתי החולים".