חגי לובר בביקורת על דן גולדפוס: "הלקאה עצמית קולקטיבית"

השחקן והמפיק הסרוג משיב למפקד האוגדה שהטיח ביקורת בפוליטיקאים: "ניגשים אלי אנשים בדכדוך נפש, בקומה שפופה ובמבט תוהה. אם רוצים להגיד ביקורת, בבקשה. דברו לגופו של מעשה ולא לגופו של אדם. אל תדברו באופן כללי, אל תאמרו משפטים כמו אתם חייבים להיות ראויים לנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/24 20:12 ז באדר ב'

חגי לובר בביקורת על דן גולדפוס: "הלקאה עצמית קולקטיבית"
חגי לובר, צילום: יחצ אספקלריא

ביום רביעי האחרון נאם מפקד אוגדה 98, תא"ל דן גולדפוס, והעביר ביקורת על הדרג הפוליטי. "אתם חייבים להיות ראויים לנו", אמר הקצין הבכיר שיצא מהרצועה כשהוא מניח קו בין הלוחמים לפוליטיקאים. חגי לובר, ששכל את בנו יהונתן במלחמה, ביקש להעביר מסר אחר. "כן, אנחנו ראויים", כתב לובר בפוסט ארוך בפייסבוק.

"דע לך עם ישראל, אנחנו ראויים, העם המופלא והעתיק הזה ראוי מאין כמוהו"

"עוד לפני הדברים של התא"ל ההוא, למעשה כבר בשבעה ולצערי כמעט מידי יום, ניגשים אלי אנשים בדכדוך נפש, בקומה שפופה ובמבט תוהה. אנחנו לא ראויים לקורבן שלהם, הם אומרים, שרק לא יהיה מותו של יהונתן לשווא, הם ממלמלים", כתב לובר בכאב. "אז דע לך עם ישראל, אנחנו ראויים, העם המופלא והעתיק הזה ראוי מאין כמוהו. העם החכם, המיוחד והמוסרי הזה ראוי גם ראוי, העם החבוט, הבזוי, השסוי, הקרוע והמדמם הזה ראוי שבראויים".

לובר המשיך: "הגיע הזמן שנפסיק את ההלקאה העצמית הקולקטיבית הזו, את הספורט הלאומי של ציניות ואווירת נכאים חמוצה כלפי עצמינו. הגיע הזמן שנפסיק להאמין לגויים שאנחנו רוצחים, שפלים, מלוכלכים , צעקניים ואופים דם ילדים לפסח. קחו נשימה עמוקה אנשים, הסתכלו על העם הנהדר הזה הביטו ישר למשפחות השכולות בעיניים ותגידו, כן, אנחנו ראויים".

העברת ביקורת על פי חגי לובר: נקודתית, ספציפית, ממוקדת ומדויקת

על עצם העברת הביקורת אמר לובר: "ביקורת צריכה להיאמר, חייבת להיאמר. אבל פרופורציות, חברים, פרופורציות. אין צורך להטיל סימן שאלה על עצם קיומנו. אנחנו ראויים. אם רוצים להגיד ביקורת, בבקשה. דברו לגופו של מעשה ולא לגופו של אדם. אל תדברו באופן כללי, אל תאמרו משפטים כמו אתם חייבים להיות ראויים לנו, לדחוק את הקיצון. אמרו ביקורת נקודתית, ספציפית, ממוקדת ומדויקת. הדגישו בביקורת שגם אתם האומרים, לא מושלמים, אמרו שהרוב טוב ועדיין צריך לשפר. בבקשה אל תעזו לתת תחושה שהכל מקולקל, דוחה, עצוב וחלול".

סמל יהונתן לובר ז"ל עם אשתו ובנו

סמל יהונתן לובר ז"ל עם אשתו ובנו | צילום: באדיבות המשפחה

"כי אנחנו ראויים. אז שאו את המסר הזה לעצמינו ולעולם בכל מקום ובכל שפה. כן, אנחנו ראויים. הוציאו סטיקרים והדביקו על כל מכונית, כתבו על שלטים ענקיים ברחבי הארץ, פיתחו באמירה הזו את הלימודים בבתי ספר, אמרו זאת לעצמכם, לילדכם, לשונה, לאחר, ל'הם'. כן, אנחנו ראויים", סיים.