הרמטכ"ל עונה לסמוטריץ': "עצירת המינויים תפגע ביכולת של צה"ל"

בהצהרה לתקשורת טען הלוי כי "עצירת המינויים תפגע גם ביכולת של צה"ל להילחם. לא נכון לפגוע בצה"ל, בטח שלא בזמן מלחמה", בנוסף - רמז על תקיפה אפשרית ברפיח: "מתכננים המשך פגיעה במרחבים בהם עוד לא פעלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/24 20:06 ז באדר ב'

הרמטכ"ל עונה לסמוטריץ': "עצירת המינויים תפגע ביכולת של צה"ל"
הרמטכ"ל הלוי, היום, צילום: דובר צה"ל

אחרי הביקורת של סמוטריץ', הרמטכ"ל הרצי הלוי מתייחס הערב (א') לעניין המינויים בצה"ל. במהלך ההצהרה לתקשורת, לשאלת אחד הכתבים אם המינויים הרגישים בשעת המלחמה יימשכו, הלוי ענה כי עצירת סבב המינויים יפגע בצה"ל "צהל במלחמה, עצירת המינויים תפגע גם ביכולת של צה"ל להילחם. לא נכון לפגוע בצה"ל, בטח שלא בזמן מלחמה".

הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס לדרישה של שר האוצר מנתניהו לעצור את סבב המינויים במטכ"ל בה ביקש "להביא עוד הערב לקבינט החלטה להורות לרמטכ"ל להימנע מביצוע המינויים". חילי טרופר תקף את דברי סמוטריץ' וטען: "יש משהו חצוף במהות ובדרך בה סמוטריץ' תוקף את צה"ל באשר למינויים של מפקדים".

צה"ל נלחם בעזה

צה"ל נלחם בעזה, צילום: דובר צה"ל

הרצי הלוי: "האחריות היא שלנו"

"לסיום", אמר הרמטכ"ל, "אני מבקש להבהיר – כפי שאמרנו מהיום הראשון, כשלנו בשבעה באוקטובר. לא לקחנו אחריות – האחריות היא שלנו. על מה שקרה ועל מה שיקרה מכאן והלאה. בה בעת, חשוב לומר – התעשתנו מהר, יצאנו להתקפה חזקה, ואנחנו מובילים את הצבא במלחמה המורכבת הזו, מסביב לשעון, למעלה מחמישה חודשים, עם כוח רב להמשיך גם קדימה. אנחנו חדורי מטרה להביא את הביטחון שמגיע לאזרחי ישראל".

לדבריו, "החטופים ומשפחותיהם ניצבים לנגד עינינו כל הזמן, כך גם התושבים בדרום ובצפון שטרם חזרו לבתיהם. זו משימה שתמשך עוד זמן ארוך, ואני כמפקד הצבא אחראי עליה. אני בטוח מאוד ביכולת שלנו לעמוד במשימה הזו ביחד".

הרמטכ"ל רמז לתקיפה אפשרית ברפיח

לצד ניהול הלחימה, אנחנו ממשיכים לתכנן את המשך הפגיעה במרחבים בהם עדיין לא פעלנו. צה"ל נערך להתקפות באזורים הנוספים וביחד עם הדרג המדיני נחליט על העיתוי ועל התנאים המתאימים.
ברגע שיוחלט – צה"ל יפעל במלוא העוצמה והנחישות. אנחנו נחושים לפעול בכל מקום בו חמאס בונה את כוחו; לא נכון להשאיר חטיבות חמאס וגדודי חמאס מתפקדים.

הרצי הלוי: "אני אחראי"

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר גם כי הוא אחראי על מה שקרה ב-7.10, ועל מה שיקרה גם עכשיו ובהמשך. "אנחנו נלחמים מלחמה צודקת", אמר, "רב-זירתית ומורכבת, עם הישגים רבים, הולכים ומתרחבים. לפנינו עוד דרך ארוכה עד להשגת מטרות המלחמה. כוחות צה"ל נלחמים בכל הזירות – בעזה, במרכז ובצפון, בזירות קרובות ורחוקות – ללא הפסקה".