מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בעזה מאשרים: מרואן עיסא מת - איתו נהרג עוד קצין בכיר

מקורות פלסטיניים חשפו כי מרואן עיסא, רמטכ"ל חמאס בפועל, אכן חוסל בתקיפה בישראלית בשבוע שעבר. יחד איתו חוסל גם מפקד חטיבות המרכז בעזה. צה"ל תקף גם את המשלחת שיצאה לחלץ את עיסא לאחר החיסול

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/24 07:54 ז באדר ב'

בעזה מאשרים: מרואן עיסא מת - איתו נהרג עוד קצין בכיר
חיסול בעזה, ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

שבוע חלף מאז אישר דובר צה"ל כי ישראל אכן ניסתה לחסל את סגנו של מוחמד דף והרמטכ"ל בפועל של חמאס בעזה, מרואן עיסא. הבוקר (א') דווח ב"רשת ב" כי גורמים פלסטיניים רשמיים אישרו כי בחמאס מאשרים שעיסה אכן נהרג בחיסול הישראלי. יחד איתו אמרו בארגון הטרור, חוסל גם ראזי עבו טועמה - מפקד חטיבות המרכז ברצועה.

צפו בתיעוד התקיפה

"נרדוף את כל מי שהיה מעורב בטבח"

ביום שני שעבר אמר אישר דובר צה"ל את ניסיון החיסול ואמר כי "בלילה שבין שבת לראשון תקפו מטוסי קרב מתקן תת קרקעי". עוד הוסיף הגרי כי התקיפה בוצעה לאחר שהתקבלו אינדיקציות כי במקום לא נוכחים חטופים ישראלים והוסיף כי "בנינו שיטת סיכול ייחודית. נרדוף את כל מי שהיה מעורב בטבח".

חיסול בעזה, ארכיון

חיסול בעזה, ארכיון צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

סגנו של מוחמד דף וחבר הלשכה המדינית של חמאס

מרואן עיסא הוא סגנו של מוחמד דף, חבר הלשכה המדינית של חמאס והאחראי על הקשר בין הזרוע הצבאית של חמאס ללשכה המדינית, תפקיד אותו מילא בעבר מנהיג חמאס בעזה יחיא סנוואר. במסגרת ניסיון החיסול היו תקיפות חוזרות באזור, שבוצעו בסגנון של מתקפת "חגורת אש", שנועדו למנוע מכוחות החמאס להתקרב לאזור בו בוצע ניסיון החיסול. ועל פי דיווחים פלסטיניים, כתוצאה מהתקיפה נהרגו חמישה פלסטינים ועוד תשעה נפצעו. במבצע הותקפו 7 בתים ו-3 חנויות.