הארוכה ביותר שאותרה בצפון הרצועה: הושמדה מנהרה באורך 2.5 קילומטרים

השמדת תוואי תת קרקעי משמעותי בצפון הרצועה: תיעוד מפעילות ההנדסית של אוגדה 162 ברצועה | אזעקות בצפון - חיל האוויר תקף ארבע מרחבים בלבנון בו זמנית | לוחם בגדוד 601 נפצע קשה בעזה במהלך סוף השבוע | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/24 07:33 ז באדר ב' | עודכן בתאריך 17/03/24 15:16

הארוכה ביותר שאותרה בצפון הרצועה: הושמדה מנהרה באורך 2.5 קילומטרים
כוחותינו בעזה, צילום: דובר צה"ל

היום ה-163 למלחמה: בעוד הקבינט המצומצם וגם זה המורחב יתכנסו היום (א') על מנת להכריע בסוגיית המשא ומתן לשחרור החטופים הישראלים הנמצאים בעזה, המלחמה בעזה ובגבול הצפון נמשכת. כוחות צה"ל מוסיפים לפעול בעזה בחאן יונס ובמחנות המרכז. בצפון נמשך הירי לעבר ישראל.

15:00 | כוחות ההנדסה של אוגדה 162 פורצים את הדרך ללוחמי החי"ר וטנקי השריון וחושפים את השטח. הכוחות, בשיתוף יחידת יהל"ם, השמידו השבוע תוואי תת קרקעי ארוך ביותר שאותר בצפון הרצועה. אורך התוואי מעל לשניים וחצי קילומטרים, חוצה גדודים וחטיבות ומחבר בין הצפון לדרום.

13:00 | מטוסי חיל האוויר תקפו בארבעה מרחבים בלבנון במקביל

לפני זמן קצר מטוסי קרב תקפו יעדי טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, התקיפה בוצעה בארבעה מרחבים במקביל. בין המטרות שהותקפו, תשתית טרור ועמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עיתרון לצד מבנה צבאי של הארגון במרחב עלמא א-שעב ועמדות תצפית במרחבים מרווחין ועייתא א-שעב.

11:15 | אזעקות בצפון: אבן מנחם, שומרה, שתולה, זרעית

08:30 | חטיבת הנח"ל חיסלה 18 מחבלים במרכז הרצועה

צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל לאורך היממה האחרונה כ-18 מחבלים באמצעות ירי צלפים, פגזים ובשיתופי פעולה מוצלחים עם כוחות חיל האוויר. באחת התקיפות, מכלול האש החטיבתי זיהה חולייה של ארבעה מחבלים בסמוך לכוחות, כוחות חיל האוויר סגרו עליהם מעגל וחיסלו אותם על ידי כלי טיס.

לוחמי צה"ל ברצועת עזה

לוחמי צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

08:10 | תקיפות בלתי פוסקות בלבנון

מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מבנה צבאי ששימש את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל-חיאם בתגובה לשיגורים לעבר מרחב עג'ר הלילה. בנוסף, מטוסי קרב תקפו אמש עמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב כפר כילא. צה"ל תקף בירי ארטילרי להסרת איום במרחב מיסת.

06:00 | לוחם נפצע קשה בעזה

דובר צה"ל עדכן כי לוחם מגדוד 601 נפצע במהלך סוף השבוע באורח קשה במהלך קרב במרכז רצועת עזה. הלוחם הוטס לטיפול רפואי בבית חולים בארץ, משפחתו עודכנה.

לוחמי צה"ל בעזה

לוחמי צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

01:00 | יורטה מטרה אווירית מעל עכו

דובר צה"ל עדכן כי במהלך הלילה יורטה מטרה אווירית מעל המרחב הימי סמוך לעכו כאשר בהתאם למדיניות לא הופעלה אזעקה בעיר. בהודעת דובר צה"ל נכתב: "לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה מעל המרחב הימי באיזור עכו, לא הופעלה התרעה על פי מדיניות".

לוחמי צה"ל בעזה

לוחמי צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

חיל האוויר תקף בלבנון, רקטות על הר דב, מלכיה, ומשגב עם

במהלך היום תקף צה"ל שורת מטרות של חיזבאללה בלבנון. מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום שני מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מיס אל ג'בל ובמרחב מרווחין. כמו כן, מוקדם יותר הותקפה עמדת תצפית של הארגון במרחב מרווחין. במהלך היום, זוהו שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל במרחבים הר דב, מלכיה, ומשגב עם, צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.