מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לראשונה בהיסטוריה: 11 נשים הגיעו לגיבוש סיירת מטכ"ל - כמה התקבלו?

11 נשים הגיעו לגיבוש סיירות אך אף אחת מהן לא התקבלה לסיירת מטכ"ל. עם זאת שבע מהן הצליחו להגיע לקו הסיום והן יוכלו להתמיין ליחידה היוקרתית 669

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/24 22:48 ד באדר ב'

לראשונה בהיסטוריה: 11 נשים הגיעו לגיבוש סיירת מטכ"ל - כמה התקבלו?
לוחמות, אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: Hadas Parush,FLASH 90

אחרי שבצה"ל הודיעו לפני כחצי שנה על פתיחת פיילוט לשילוב נשים בסיירת מטכ"ל, 11 נשים שעברו את יום הסיירות הגיעו לגיבוש סיירת מטכ"ל אך אף אחת מהן לא הצליחה להתקבל ליחידה היוקרתית בצה"ל. עם זאת שבע מהן הגיעו לקו הסיום לאחר חמישה ימים והן יוכלו להתמיין ליחידת 669. כך חשף העיתונאי רועי שרון.

נזכיר כי ביום הסיירות שנערך לפני כחצי שנה התמיינו מאות לוחמות ו-17 מהן התקבלו לגיבוש הסיירות שהתקיים השבוע. בנוסף עבור 31 נשים שלא התקבלו לגיבוש לסיירת מטכ"ל נפתחה האפשרות להתגייס ליחידת יהל"ם.

דובר צה"ל על ההחלטה להרחיב תפקידי לחימה לנשים: "לא יהיו הנחות"

כזכור, לפני כחצי שנה דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס להרחבת תפקידי הלחימה הפתוחים בפני נשים, והבהיר כי לא יהיו הנחות למתגייסות. בריאיון בגל"צ אמר הגרי: "בעשור האחרון גדלנו ל-7,500 נשים בתפקידי לחימה, זו קפיצה אדירה בעשר שנים מבחינת צה"ל. יש לנו עוד אתגרים, לא הכל במכה אחת". בהמשך הריאיון עמו הבהיר: "צריך להיות בתהליך סדור אבל מה שמנחה אותנו זו האפקטיביות המבצעית באופן ענייני ומקצועי וכמובן שלא יהיו פה הנחות".

התפקידים החדשים שנפתחו להתנסות:

  • סיירת מטכ"ל: פתיחת התנסות לשירות נשים בתפקידי לחימה בסיירת מטכ"ל בשנת 2024, המסלול ייפתח ככל שיאותר מספר מספק של חיילות שיעברו בהצלחה את המיון. זאת נוסף על המועמדות שיתקבלו להתנסות ביחידות יהל"ם ו-669 החל מנובמבר 2023.
  • חי"ר ניוד: פתיחת התנסות להקמת צוות לוחמות במקצוע חי"ר ניוד, הכוללת התמחות מקצועית של ניוד כוחות ואמצעים - ההתנסות תתבצע במסלול ייעודי שייפתח במסגרת יחידת ניוד הפועלת כיום בחטיבת החי"ר 551, ובכפיפות לאחת מאוגדות החי"ר המתמרנות המובחרות בצה"ל, בכפוף לכך שבתהליך המיון יאותר מספר מספק של לוחמות.
  • חיל השיריון: פתיחת התנסות בהכשרת לוחמות לתפקיד לחימה בשריון מתמרן - במסגרת זו יוכשרו חיילות שיתגייסו לתפקיד לוחמות טנקים בהגנת הגבולות, במסלול הכשרה התואם את דרישות תפקיד השריון המתמרן. ההתנסות תבוצע באופן סדור ושקול, כחלק ממחויבות להחלטות ותהליכים קודמים בצה"ל, כאשר הנושא ימשיך ויבחן על פי נתונים ומסקנות, שיצטברו מיתר ההתנסויות, עד לנקודת הפתיחה. בהתאם לתוצאות ההתנסות יתקבלו ההחלטות.