מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט קרא לבחירות בישראל | גנץ: "שגה בהתבטאותו"

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר אומר על נתניהו כי הוא "מעדיף את הישרדותו הפוליטית מאשר טובתה של ישראל" וקרא לבחירות לממשלה. עוד אמר כי יש צורך להחליף גם את אבו מאזן ב"דור חדש של מנהיגים פלסטינים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/24 19:33 ד באדר ב'

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט קרא לבחירות בישראל | גנץ: "שגה בהתבטאותו"
נתניהו ושומר, צילום: shutterstock

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט האמריקני צ'אק שומר, קרא היום (ה') לבחירות בישראל. "הקואליצייה של נתניהו פוגעת בישראל", אמר. מדובר בהתבטאות חריגה ביותר מפי הבכיר במפלגה הדמוקרטית, הנחשב תומך ישראל נלהב.

"אם נתניהו יישאר בשלטון אחרי המלחמה" לדבריו, "על ארצות הברית למלא תפקיד פעיל יותר בעיצוב מדיניות ישראל על ידי שימוש במנופי לחץ". נתניהו בוחר באינטרסים פוליטיים אישיים על פני טובתה של ישראל" שומר התייחס גם ליושב ראש הרשות הפלסטינית ותיאר את אבו מאזן כמכשול לשלום גם כן. "כדי שתהיה תקווה לשלום בעתיד, על אבו מאזן לפרוש מתפקידו ולהחליפו בדור חדש של מנהיגים פלסטינים שיפעלו להשגת שלום עם מדינה יהודית" אמר.

הקונגרס האמריקאי

הקונגרס האמריקאי, צילום: shutterstock

תגובה זועמת מהליכוד, שגריר ישראל בארה"ב: "זה לא מועיל"

"קואליציית נתניהו כבר לא מתאימה לצרכים של ישראל", המשיך מנהיג הרוב הדמוקרטי צ'אק שומר בנאומו, "העם הישראלי תקוע כרגע על ידי חזון שלטוני שתקוע בעבר". עוד אמר כי הוא תומך בהפסקת אש זמנית במלחמה בעזה.

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של שומר כי "ישראל היא לא רפובליקת בננות, אלא דמוקרטיה עצמאית וגאה שבחרה בראש הממשלה נתניהו, שמוביל מדיניות נחושה שנתמכת על ידי רוב עצום בעם. בניגוד לדבריו של שומר, הציבור הישראלי תומך בניצחון מוחלט על החמאס, דוחה כל תכתיב בינלאומי להקמת מדינת טרור פלסטינית, ומתנגד להחזרת הרשות הפלסטינית לעזה. מצופה מסנאטור שומר שיכבד את הממשלה הנבחרת של ישראל ולא יחתור תחתיה. זה נכון תמיד, וביתר שאת בזמן מלחמה".

גם בני גנץ גינה את הדברים וטען: "מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ׳אק שומר הוא ידיד ישראל, אך הוא שגה בהתבטאותו. ישראל היא דמוקרטיה חזקה, ורק אזרחיה יקבעו את הנהגתה ועתידה. כל התערבות חיצונית בנושא אינה נכונה ואינה מקובלת".

שגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג הגיב לדברי שומר ואמר כי "ישראל היא דמוקרטיה ריבונית. זה לא מועיל, על אחת כמה וכמה כשישראל נמצאת במלחמה נגד ארגון הטרור הרצחני חמאס, להתייחס לסצנה הפוליטית הפנימית של בעלת ברית דמוקרטית. זה נוגד את המטרות המשותפות שלנו".