מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אברי גלעד מתפוצץ: "שיעזבו את הארץ, לפחות ילמדו שפה ודרך ארץ"

איש התקשורת והמגיש הגיב לאיום של הרב יצחק יוסף ותקף בחריפות: "חשבתי שטוב יהיה שיעזבו את הארץ, לפחות ילמדו שפה, ודרך ארץ, וצניעות, וישובו עם טיפה פחות איומים ריקים אל חיק העם היחיד שיש להם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/24 23:03 ג באדר ב'

אברי גלעד מתפוצץ: "שיעזבו את הארץ, לפחות ילמדו שפה ודרך ארץ"
אברי גלעד נפרד "החלטה קשה", צילום: מיכה לובטון

ארבעה ימים חלפו מאז הכרזתו של הרב יצחק יוסף כי המוני חרדים יהגרו לחו"ל במקרה של חובת גיוס, ואמירותיו ממשיכות להדהד ולעורר תגובות מהמערכת התקשורתית והפוליטית. היום היה זה איש התקשורת והמגיש אברי גלעד שהתייחס לדברים של הראשון לציון והביע ביקורת חריפה על ההתנהלות החרדית. בטורו בישראל היום כתב גלעד: "חו"ל. אמר הראשון לציון במינוי משפחתי מושחת כמקובל במשפחת יוסף, אם תגייסו אותנו בכפייה, נעזוב את הארץ" פתח אברי.

"מיד עלתה בדמיוני הטיסה עמוסת האברכים"

איש התקשורת הגיב לאיום של הראשון לציון בדרך מפתיע והחליט לדון בתוצאות מימושו: "מיד עלתה בדמיוני הטיסה עמוסת האברכים הנוחתת באיזושהי מדינה שמוכנה לקלוט פליטי גיוס חסרי תועלת, והמוני חרדים לעצמם יורדים מהמטוס ומתפזרים בפזורה".

"חשבתי שטוב יהיה שיעזבו את הארץ"

אברי עבר לתוצאות התרחיש: "ואז הם מגלים כעבור כמה שעות שאין הם יודעים לתקשר ברמה הבסיסית באנגלית, ואין להם שום מקצוע, ואת סממניהם היהודים הם חייבים להצניע והאיום שאיימו וקיימו מתברר כמקח טעות. לבד בגולה, שבתות וחגים. וחשבתי שטוב יהיה שיעזבו את הארץ, לפחות ילמדו שפה, ודרך ארץ, וצניעות, וישובו עם טיפה פחות איומים ריקים אל חיק העם היחיד שיש להם".

"תהיה תושב. כל הזכויות, חוץ מהצבעה"

גלעד הציג את הפתרון שלו לסוגייה: "אני מתחבר למה שאמר השר עמיחי שיקלי בשבוע החולף, שמי שלא משרת שירות כלשהו למען המדינה לא יוכל להצביע. בעיני זה הצדק בהתגלמותו. אם אתה לא רוצה להיות חלק מהמדינה, אם אתה רוצה רק לקחת, אם אתה מספר לי מעשיות סבתא על תרומת לימוד התורה הטהור לביטחון המדינה, סבבה, רק אל תהיה אזרח, תהיה תושב. כל הזכויות, חוץ מהצבעה".

"מי שלא מגיע ללשכת הגיוס, שגם לא יגיע לקלפי"

לסיום חתם המגיש הוותיק: "לא ניתן לכפות גיוס. מי רוצה בכלל חיילים כפויים? אבל מי שלא מגיע ללשכת הגיוס, שגם לא יגיע לקלפי. מודיע לכם באחריות, ברגע שזה יקרה, המונים יצטופפו בלשכות. נייצר תנאים, נְהַדֵר כשרויות, נתאים מסגרות. ככה זה לא יוכל להמשיך. מקסימום יעזבו את הארץ. נלמד תורה במקומם ונציל את עצמנו".