מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הקצין הבכיר באגף המודיעין: אתפטר עם פרסום התחקיר

ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין תא"ל עמית סער הודיע בשיחה סגורה כי הוא מתכוון להתפטר עם פרסום ממצאי התחקיר הפנימי של צה"ל על הכישלון המודיעיני שקדם למלחמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/24 20:35 ג באדר ב'

הקצין הבכיר באגף המודיעין: אתפטר עם פרסום התחקיר
חדר תצפיתניות, צילום: דובר צה"ל, יצלום מסך

ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין, תא"ל עמית סער, הודיע בשיחה סגורה כי הוא מתכוון להתפטר עם פרסום ממצאי התחקיר הפנימי של צה"ל על הכישלון המודיעיני שקדם למלחמה. כך לפי הכתב רועי שרון. כזכור כבר בחודש שעבר קצין בדרגת רב סרן בחטיבת המחקר של אגף המודיעין הודיע למפקדיו כי הוא לוקח אחריות על חלקו במחדל ה-7 באוקטובר ומבקש לסיים את תפקידו.

התפקיד של הקצין הראשון שפרש

הקצין שפרש, שירת בתפקיד הקשור להערכת המודיעין שהובילה למחדל המודיעיני של אותו טבח רצחני שהתרחש ב-7 באוקטובר. בהודעה ששלח למפקדיו בזירה הפלסטינית, כתב כי מאז תחילת המלחמה הבין שעליו לסיים את תפקידו, וכי הוא המתין לדעיכת המלחמה. עוד אמר, כי הוא מרגיש צורך לקחת אחריות ולהתפטר מתפקידו בצה"ל.

האלוף אהרון חליוה: "אמ"ן תחת פיקודי כשל"

כזכור, כבר בחודש אוקטובר, ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה לקח אחריות באגרת לחיילים: "ראשיתה של המלחמה בכישלון מודיעיני. אמ"ן תחת פיקודי כשל במתן התרעה למתקפת הטרור שביצע חמאס. לא עמדנו במשימה החשובה ביותר שלנו, וכראש אמ"ן אני נושא באחריות המלאה לכישלון. את אשר נדרש לתחקר, נתחקר באופן העמוק והנוקב ביותר ונסיק את המסקנות. אבל כעת, לנגד עינינו ניצבת משימה אחת בלבד - להשיב מלחמה ולנצח בה!"