מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הקצין הבכיר מעזה בפנייה ישירה למנהיגים: "אתם חייבים להיות ראויים לנו"

מפקד אוגדה 98, תא"ל דן גולדפוס יצא בתוכחה חריגה על מנהיגים: "אתם חייבים להיות ראויים לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם" | נתניהו וגלנט עודכנו טרם הפרסום - הרמטכ"ל יקיים עם הקצין שיחת הבהרה

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 13/03/24 19:16 ג באדר ב'

הקצין הבכיר מעזה בפנייה ישירה למנהיגים: "אתם חייבים להיות ראויים לנו"
מפקד אוגדה 98, תא"ל דן גולדפוס, צילום: דובר צה"ל, צילום מסך

מפקד אוגדה 98, תא"ל דן גולדפוס יצא היום (ד') בקריאה חריגה לדרג הפוליטי לאחר שיצא מחאן יונס. בטרם פרסום הדברים הנוקבים, הרמטכ"ל עדכן את ראש הממשלה ושר הביטחון ויערוך שיחת הבהרה עם הקצין בעקבות הביקורת שהעבר על הדרג הפוליטי.

"אני מבקש לפנות למנהיגים שלנו מכל הצדדים"

"אני מבקש לפנות למנהיגים שלנו מכל הצדדים" פתח גולדפוס. "אני מקווה שיוכלו למצוא זמן להקשיב לליבו של לוחם שנלחם מה-7/10 ביום שבת הארור, ומאז לא הפסקתי להילחם ולא הפסקתי לשלוח לוחמים וללכת איתם לעבר האש: אנחנו לא מתעייפים, אנחנו נחושים לנצח, נחושים להביא הביתה את החטופים, בין אם באופן ישיר או עקיף, אנחנו נחושים להמשיך בכל דרך שנצטרך על מנת להחזיר את הביטחון למדינת ישראל ואזרחיה.

"אתם - אתם חייבים, אתם חייבים להיות ראויים לנו"

גולדפוס הבהיר כי הדרג הצבאי לא יימנע מלקיחת אחריות על האירוע: "אל תדאגו, אנחנו לוקחים אחריות על כל מעשינו - לא נברח מאחריות כמו שאנו לא בורחים מהאש" אמר. "אנו מרכינים ראש לנוכח הכישלון המהדהד שלנו ב-7/10, אך בד בבד מובילים קדימה, שומרים על ערכינו ומשיגים הישגים רבים בשדה הקרב. אבל אתם - אתם חייבים, אתם חייבים להיות ראויים לנו. אתם חייבים להיות ראויים לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם, לאותם אנשי מילואים שלא עניין אותם מאיזה צד הם, ונלחמו ונלחמים זה לצד זה".

"אתם חייבים לוודא שלא נחזור ל-6/10 ושכל המאמץ לא היה לשווא"

"תוודאו שכולם לוקחים חלק, אתם חייבים לוודא שלא נחזור ל-6/10 ושכל המאמץ לא היה לשווא. את זה תשימו לעצמכם טוב טוב בראש. בכל יום, בכל שעה. מדם ליבו של לוחם אני מבקש מכם להיות ביחד, מאוחדים, לדחוק את הקיצון ולאמץ את הביחד. תמצאו את הביחד והמחבר, אנחנו בשדה הקרב מצאנו אותו ולא מתכוונים לוותר עליו. תעשו שזה יהיה שווה".