גלנט נכנס להערכת מצב ברצועה והתייחס לאוניות הסיוע ההומניטרי שצפויות להגיע לעזה

גלנט במערב העיר עזה: "אין מקום בטוח למחבלים בעזה - גם מי שחושב שאנחנו מתעכבים, יראה בקרוב שאנחנו מגיעים לכל מקום" | על הסיוע ההומניטרי הימי: "נושא מרכזי שיאפשר אספקה לאזרחים ולא לחמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/24 17:13 ג באדר ב'

גלנט נכנס להערכת מצב ברצועה והתייחס לאוניות הסיוע ההומניטרי שצפויות להגיע לעזה
גלנט בעזה, היום, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט נכנס הבוקר (ד') לרצועת עזה עם כוחות אוגדה 162, בראשות מפקד האוגדה תת-אלוף איציק כהן, וקיים הערכת מצב יחד עם מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף משנה יאיר צוקרמן ומפקד חטיבה 401 אלוף משנה בני אהרון.

גלנט ערך תצפית על עבודות ההכנה המתבצעות לפתיחת ציר הסיוע הימי ועמד מקרוב על הערכות הכוחות בגזרה. בהמשך, שוחח השר עם מפקדי הגדודים הלוחמים תחת האוגדה ברצועת עזה מזה למעלה מחמישה חודשים, ושמע מהם על נכונות הכוחות להמשיך ולהילחם עד להשגת מטרות המלחמה.

"אין מקום בטוח למחבלים בעזה"

בסיום הערכת המצב ברצועה, אמר גלנט: "אני נמצא כעת עם כוחות אוגדה 162 בסמוך לחוף הים בעזה בקצה המסדרון. פגשתי את המג"דים, המח"טים ואת מפקד האוגדה - מתבצעת כאן עבודה בלתי רגילה מעל ומתחת לקרקע, הכוחות מגיעים לכל מקום והמסקנה היא שאין מקום בטוח למחבלים בעזה".

גלנט ברצועה

גלנט ברצועה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גלנט בעזה, היום

גלנט בעזה, היום צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הנושא ההומניטרי: נושא מרכזי. מחליש את חמאס

הוא המשיך ואמר כי: "גם מי שחושב שאנחנו מתעכבים יראה בקרוב את זה שאנחנו נגיע לכל מקום. את כל מי שהיה מעורב באירועי השביעי באוקטובר נביא לדין - או שנחסל אותו, או שנביא אותו למשפט בישראל. אין מקום בטוח, לא כאן, לא מחוץ לעזה ולא בכל רחבי המזרח התיכון, את כולם נביא למקומם".

"הנושא ההומניטרי שיעמוד בקרוב על סדר היום עם הנחיתה הצפויה של כלי שיט הוא נושא מרכזי שיאפשר אספקה לאזרחים ולא לחמאס. כל מעשה כזה מחליש את החמאס ומחזק את האחיזה שלנו, ומשפר את יכולתנו להמשיך את הלחימה".