"זה היה נגמר ב-20-30 הרוגים": הסיפור מאחורי הסרטון המדאיג של חמאס נחשף

השב"כ חושף כיצד הצליחו מחבלי החמאס להפיץ תיעוד מתוך המגננים בהם שהו לוחמי צה"ל ברצועת עזה: "אם לא ההתרעה המודיעינית, המטען היה מתפוצץ כשחלקנו היינו באוהל ישנים. זה היה נגמר ב-20-30 הרוגים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/24 17:02 ג באדר ב'

"זה היה נגמר ב-20-30 הרוגים": הסיפור מאחורי הסרטון המדאיג של חמאס נחשף
הסרטון המדאיג של חמאס, צילום: ללא

השב"כ חשף היום (ד') את הסיפור שעומד מאחורי סרטון הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס שבו נראים לוחמי צה"ל מטרים ספורים ממצלמת מחבל הארגון. "בשבת בערב אני יושבת במשמרת ופתאום מתקבלת שיחה בה עולה שיש מחבלים שנמצאים כבר שלושה ימים מתחת לחיילים ויצאו מפיר לתוך המגנן" סיפרה ל', מפיקה במרחב דרום.

"מבינה שהמחבלים הולכים לעשות מגה פיגוע החל מבעוד דקה"

יחד עם ל' עבדו גם נ', דסקאית בחטיבת רצועת עזה, וע' עובד באגף הטכנולוגיה שגויס למילואים ונלחם ברצועת עזה. נ' הדסקאית תיארה את הרגעים שבהם התקבלה ההתרעה: "אני מקבלת את השיחה ההתרעתית ומבינה שהמחבלים הולכים לעשות מגה פיגוע החל מבעוד דקה. חיפשנו איפה נמצא הפיר וצמצמנו אפשרות ל-4 מגננים שאחד מהם הוא בדיוק בח' של האוהלים".

תיעוד: הסרטון המדאיג של חמאס

"המטען היה מתפוצץ כשחלקנו היינו באוהל ישנים"

ע', עובד באגף הטכנולוגיה שגויס למילואים ושהה במגננים בשעת ההתראה והפיצוץ שאירע לאחר מכן "מתחילות להגיע ידיעות מודיעיניות שיש חולייה בדרך אלינו והעיפו אותנו מהמגנן" אמר ע'. "בשעה 04:20 אני שומע ירי מכיוון המגנן ו-2-3 דקות לאחר מכן מתרחש פיצוץ. אם לא ההתרעה המודיעינית, המטען היה מתפוצץ כשחלקנו היינו באוהל ישנים. זה היה נגמר ב-20-30 הרוגים".

סגירת המעגל המשותפת עם הדסקאים שמנעו אסון

ע' סיפר בהתרגשות על החזרה מעזה והמפגש עם הדסקאית שמנעה אסון: "אחרי שיצאתי מעזה אני חוזר למשרד והדבר הראשון שאני עושה זה למצוא את מי שהציל את החיים שלנו", אמר ע'. ע' סגר מעגל עם ל' ונ' והשלושה קיימו מפגש יחד עם שאר חבריו לפלוגה, הלוחמים שהן הצילו את חייהם באותה השבת.