אושר תקציב 2024: "תקציב מלחמה טוב עבור מדינת ישראל"

תקציב המדינה לשנת 2024 אושר במליאת הכנסת לאחר שנפתר המשבר מול שר החקלאות | בליכוד ברכו: "יבטיח את המשך המלחמה עד הניצחון המוחלט" | לפיד: "התקציב המגזרי, המנותק והמופקר בתולדות מדינת ישראל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/03/24 16:39 ג באדר ב'

אושר תקציב 2024: "תקציב מלחמה טוב עבור מדינת ישראל"
סמוטריץ' ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

אחרי הליך מזורז, תקציב המדינה המתוקן לשנת 2024 אושר במליאת הכנסת, שם הוא זכה לרוב של 62 תומכים ו-55 מתנגדים. מדובר בתקציב מתוקן, אחרי שעלויות המלחמה הפכו את התקציב שכבר אושר ללא רלוונטי. רגע לפני ההצבעה התנהל קרב צעקות בין השר דיכטר מהליכוד לשר האוצר סמוטריץ' על רקע קיצוץ בתקציב משרד החקלאות כחלק מצרכי המלחמה, בציונות הדתית הגדירו את הדרישה של דיכטר "הזויה" אך לבסוף הושגו הסכמות מול השר.

584.1 מיליארד שקלים: תקציב המדינה לשנת 2024

תקציב 2024 יעמוד על 584.1 מיליארד שקלים. בעקבות הוצאות המלחמה, תקציב מגבלת ההוצאה יהיה גבוה מהתקציב שאושר במאי 2023 ב-70.4 מיליארד שקל. 55 מיליארד מהתקציב ילכו למימון צרכים צבאיים, ו-15.5 מיליארד שקל למימון צרכים אזרחיים.

"מודה לראש הממשלה ולשרי הממשלה על ההתגייסות"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בירך: "אנחנו מעבירים היום תקציב מלחמה טוב עבור מדינת ישראל. אני מודה לראש הממשלה ולשרי הממשלה על ההתגייסות ועל העבודה המשותפת". במפלגת הליכוד בירכו גם הם על העברת התקציב ומסרו: "העברנו את תקציב המדינה 2024, תקציב אשר מבטיח את המשך המלחמה עד הניצחון המוחלט ומיטיב עם אזרחי ישראל וכלכלת המדינה".

"התקציב המגזרי, המנותק והמופקר בתולדות מדינת ישראל"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את הקואליציה בחריפות לאחר אישור תקציב: "התקציב המגזרי, המנותק והמופקר בתולדות מדינת ישראל אושר בקולות הפחדנים. אל תתייאשו. זה התקציב האחרון שהממשלה הזו תעביר. בתקציב הבא תהיה פה ממשלה שתעביר תקציב שדואג למעמד הביניים הישראלי, למילואימניקים, בעלי עסקים, אנשי הקבע וההורים הצעירים".