מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

החברה להגנת הטבע נגד אישור חמישה יישובים בנגב: "אין בהם תרומה"

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה צפויה לאשר הקמה של חמישה יישובים כפריים בנגב הצפוני, ליד ערד | מי שנגד המהלך הם דווקא החברה להגנת הטבע: "אין מה להשקיע מאמצים בתכניות של יישובים חדשים, שאין בהם תרומה לחיזוק המרחב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/24 15:40 ג באדר ב'

החברה להגנת הטבע נגד אישור חמישה יישובים בנגב: "אין בהם תרומה"
ערד, צילום: Moshe Shai,FLASH 90

הבוקר פורסם כי ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, המליצה למועצה הארצית לאשר חמישה יישובים כפריים חדשים במרחב הנגב הצפוני, במבואות ערד. ארבעה יישובים עבור האוכלוסייה הכללית ויישוב אחד עבור האוכלוסייה הבדואית. זאת, בהמשך להחלטת הממשלה על הקמת חבל התיישבות במרחב הנגב הצפוני. כעת, עם אישור התוכנית יחל קידום התכנון המפורט של חמשת ישובים אלה.

4 יישובים עם 500 יחידות דיור וישוב אחד עם 1000 יחידות דיור

מדובר בחמישה יישובים כפריים שיוקמו בבקעת ערד, מצפון לכביש 31 ומשני צידי כביש 80. ארבעה
מתוכם יוקמו עבור האוכלוסייה הכללית ויוקמו בהם 500 יחידות דיור, ויישוב אחד יוקם עבור האוכלוסייה
הבדואית המתגוררת במרחב ויוקמו בו 1,000 יחידות דיור. במקביל לאישור היישובים החדשים, התוכנית מכפילה את שטחו של הגן הלאומי תל ערד והוא יתפרש על שטח של כ-3,000 דונם.

מי שלא אהב את ההודעה הזאת הם החברה להגנת הטבע, שהגיבו כך: "מדובר בתכנית העומדת בסתירה למדיניות התכנון הארצית, לפיה יש להפנות את המשאבים, לעיבוי וחיזוק ישובים קיימים ולהימנע מהקמה של ישובים חדשים".

"יישובים אלה יהוו תחרות לעיר ערד, ויחלישו אותה"

עוד כתבו, כי: "במיוחד בתקופה זו, על המדינה לחזק את הישובים הקיימים במרחב ולא להשקיע מאמצים בתכניות של יישובים חדשים, שאין בהם תרומה לחיזוק המרחב. התכנית להקמת יישובים חדשים, תפגע בשטחים הפתוחים, תעמיס על התשתית התחבורתית הקיימת ותגביר את השימוש ברכב פרטי, וכל זאת בעידן של שינויי אקלים. בנוסף, יישובים אלה יהוו תחרות לעיר ערד, ויחלישו אותה".