היועמ"שית הזהירה את השר מפני הפרת החוק | בן גביר: "גיבוי זה לא התערבות"

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה פנתה לשר איתמר בן גביר וטענה: "כל התערבות מטעמך בחקירות, בדרך ישרה או עקיפה, פוגעת בשלטון החוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/24 12:50 ג באדר ב'

היועמ"שית הזהירה את השר מפני הפרת החוק | בן גביר: "גיבוי זה לא התערבות"
בן גביר במח"ש, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

לאחר שהשר לביטחון לאומי התייצב היום בליווי עורכי דין מחוץ למשרדי מח"ש על מנת לגבות את לוחם מג"ב שירה למוות בנער בן 13 בשועפט שלפי העדויות סיכן את הכוחות, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה פונה אליו ומבקשת: "יש להימנע לאלתר מהתערבות מטעמך בחקירות, היא מפרה את החוק".

"כל התערבות מטעמך בחקירות מפרה את החוק"

"לפי פרסום בתקשורת", כותבת בהרב מיארה, "הגעת הבוקר למשרדי מח"ש, במהלך חקירה פלילית בנוגע לאירוע הירי שהתרחש אתמול. חקירות פליליות, גם של שוטרים, מתנהלות בעצמאות מוחלטת של גורמי החקירה וכל התערבות מטעמך בחקירות, בדרך ישירה או עקיפה, מפרה את החוק, פוגעת פגיעה קשה בשלטון החוק".

בן גביר

בן גביר, צילום: Yonatan Sindel,FLASH 90

בסיום המכתב הבהירה היועצת המשפטית לממשלה כי "אין במכתב זה כדי להביע עמדה ביחס לחקירה המתנהלת או לחשוד, אלא רק ביחס להתנהלותך".

בן גביר מצידו הגיב לבהרב מיארה: "ברור לכל כי מתן גיבוי שלי ללוחמים אינו מהווה התערבות בחקירה בשום פנים ואופן. אין מקום ל'מכתבי איומים' מצידך, ולנסיון שלך להטיל מורא על נבחרי הציבור למלא את תפקידם ושום 'מכתב איום' לא ירפה ידי מלעשות כך ולתת 'גב' ללוחמים' שלנו", עוד הוסיף השר כי הוא עדיין מחכה לתשובה האם יסוכל האפשרות שימנה ראש אגף חקירות במשטרה, ואם כן, באיזו סמכות.