מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גנץ מתנגד לצירוף סער לקבינט המצומצם | סער: "ההתנגדות אינה עניינית"

אמש הודיע גדעון סער כי הוא פורש ממפלגת המחנה הממלכתי ויתמקד בתקווה חדשה בלבד. היום, בפתח ישיבת הסיעה אמר בני גנץ כי אין צורך בעוד אנשים בקבינט המצומצם, והוסיף כי הוא לא הופתע מהפרישה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/24 11:59 ג באדר ב'

גנץ מתנגד לצירוף סער לקבינט המצומצם | סער: "ההתנגדות אינה עניינית"
גנץ, הציג את עמדות הממשלה, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

בפתח ישיבת הסיעה של "המחנה הממלכתי", בני גנץ אמר כי הוא לא הופתע מהפרישה של סער, והתייחס ללחימה בעזה ובצפון. בנוסף, על רקע הדרישה של סער להיכנס לקבינט, טען גנץ כי "הקבינט הוא מצומצם ועובד נכון, אתם יכולים לשאול את גדעון סער מדוע פרש".

השר גנץ: "המשך הלחימה תדרוש החלטות קשות בזמן הקרוב"

"המשך הלחימה בעזה", הוסיף השר, "והשבת החטופים שנמצאים כבר למעלה מחמישה חודשים בידי חמאס, תדרוש מאיתנו החלטות קשות בזמן הקרוב. היא תדרוש עמידה איתנה מול אויב אכזר. היא תדרוש מאיתנו להגיד אמת לציבור שכולו רוצה בשחרורם וגם בהסרת האיום של חמאס. אנחנו נמצאים בעיצומו של משא ומתן רגיש, ועלינו לנווט אותו באחריות, בתבונה, ולשדר מסרים ברורים ואחידים לאויב".

כזכור, השר גדעון סער הטיל אמש פצצה פוליטית כשהודיע על פרישתו ממפלגת המחנה הממלכתי יחד עם שלושת חברי הכנסת של תקווה חדשה. סער שדורש להצטרף לקבינט המלחמה המצומצם מבדל את עצמו הבוקר (ד') מקואליציית נתניהו ומקבל החלטה מעניינת במיוחד.

כתב כיפה, עמיאל ירחי שאל את גנץ האם שר בממשלה צריך אישור רשמי לפני ביקור מדיני בארה"ב, זאת על רקע טיסתו של גנץ למורת רוחו של נתניהו בשבועות האחרונים. גנץ השתהה, ואז השיב: "כן"

בתשובה על דברי גנץ, פרסם סער תגובה: "אני בחרתי להיפרד מהשר גנץ בכבוד. לצערי, התנגדותו של השר גנץ לצירופי לקבינט המלחמה אינה עניינית ואינה מטעמים של טובת המדינה. בדיוק כפי שהיתה התנגדותו בתחילת המלחמה לצירופו של ח"כ אביגדור ליברמן לקבינט המלחמה. אבל - לגופו של ענין - גנץ טועה"