צפו כמו זוג מאוהב: שני דולפינים נצפו ליד בת ים - "הופתענו באמצע ההפלגה"

תצפית כפולה ומשמחת: דולפיננים מצויים נצפו מול חוף בת ים ומול מטווח 24 על ידי פקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים. "תצפית משמחת לדור ההמשך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/24 09:17 ג באדר ב'

כמו זוג מאוהב: שני דולפינים נצפו ליד בת ים - "הופתענו באמצע ההפלגה"
דולפינים מול בת ים, צילום: גיא לויאן, רשות הטבע והגנים

בפיקוח ים של היחידה הימית ברשות הטבע והגנים נצפו אמש (ג') זוג דולפינים ודולפין צעיר מהמין דולפינן מצוי מול חוף בת ים, ולאחר מכן בהמשך סיור הפיקוח נצפתה להקה שמנתה 10 פרטים מאותו סוג סמוך למטווח 24.

גיא לויאן, מנהל מרחב מרכז ביחידה הימית ברשות הטבע והגנים סיפר כי "הופתענו לראות באמצע ההפלגה דולפיננים קופצים בים. היה גם גור אחד. תצפית משמחת לדור המשך".

הדולפינים מול חופי בת ים צילום: גיא לויאן, רשות הטבע והגנים

ברשות הטבע והגנים מספרים כי הדולפינן המצוי הוא היונק הימי הנפוץ ביותר בישראל. מבנה גופו מלא ומגושם וצבעו אפור עד חום, עם בטן בהירה. חרטומו קצר ועבה, והוא מופרד על ידי כפל בולט מקדמת הקדקוד. אורכו כ-2.5 עד 3.5 מטרים. להקה ממוצעת מונה חמישה-שישה פרטים ומורכבת מנקבות וגורים או מצעירים משני הזוויגים. הזכרים שוחים בגפם או בזוגות וחוברים ללהקות מזדמנות. הדולפינן המצוי חי מעל מדף היבשת ולעתים פוקד את הים העמוק.

דולפינן מצוי

דולפינן מצוי צילום: גיא לויאן, רשות הטבע והגנים

הדולפינן המצוי הוא הנפוץ והמוכר מבין שני מיני הדולפינים שחיים לאורך חופי הים התיכון בישראל. חוקרי דלפיס מעריכים כי אוכלוסייתו בארץ מונה כ־400 פרטים, חלקם אף זכו להיקרא בשמות. מין זה אינו מצוי בסכנת הכחדה, אך תת־האוכלוסייה הים התיכונית מוגדרת פגיעה (VU) .

הדולפינן המצוי ידוע כידידותי במיוחד, אך חשוב לזכור כי מדובר בחיית בר, ואין להתקרב אליה.
נתקלתם ביונק ימי? תפסו מרחק, הרחיקו סקרנים מהמקום, צלמו! ודווחו במוקד רשות הטבע והגנים 3639* או באתר www.delphis.ngo/reporting,