"ברור שילד של מחבל יגדל להיות מדריך בבני עקיבא"

הידיעה על שבעים יתומים עזתים שהועברו לישראל על ידי צה"ל הצליחה להסעיר את אזרחי המדינה. לוחם במילואים כותב: "בא לי לבכות, איבדתי חברים והמדינה מוכיחה לי שזה היה לחינם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/24 08:34 ג באדר ב'

"ברור שילד של מחבל יגדל להיות מדריך בבני עקיבא"
ילדים בעזה, אילוסטרציה, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

כמעט בכל יום סערה אחרת מצליחה לטלטל את מדינת ישראל. אתמול (ג') הייתה זו הידיעה על כך שצה"ל העביר יותר משבעים יתומים עזתים לשטחי יהודה ושומרון, ללא אישור הקבינט המדיני ביטחוני אך באישור של המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה. התגובות על החילוץ היו זועמות, ביניהן מספר הורים שכולים שניסו לבלום את העברתם לישראל. "מי מעלה על דעתו לעשות דבר כזה? הם ריחמו על הילדים שלנו?", זעקה האם מירב חג'אג' ברדיו גלי ישראל.

תגובות זועמות על העברת היתומים העזתים: "בתור לוחם במילואים בא לי לבכות"

"מאוכזבת מרגע לרגע", כתבה האושייה קארין קליינברג, שפונתה מביתה בשדרות. הקומיקאי גיא הוכמן הגיב בציניות זועמת: "כן, ברור שילד של מחבל עמלקי יגדל להיות פה מדריך בבני עקיבא". בין המגיבים הרבים, היו גם לוחמים שהתנגדו למהלך: "בתור לוחם במילואים, אחרי 4 חודשים בעזה, בא לי לבכות", כתב חייל בשם אוראל מזרחי, "לא על זה שסיכנו את החיים שלנו, לא על זה שאיבדנו חברים, על זה שכל פעם המדינה מוכיחה לי מחדש שזה היה לחינם".

שבעים היתומים שהועברו מעזה הגיעו יחד עם עשרות מלווים בוגרים מבית היתומים SOS בעזה, אל בית לחם. הקבוצה חולצה משטח הרצועה והועברה לשטחי הרשות הפלסטינית תוך כדי שהיא עוברת בשטח ישראל. כוחות גדולים של צה"ל גויסו לצורך המבצע ואבטחו את האוטובוסים של היתומים לכל אורך הדרך.

על פי הדיווח, מבצע החילוץ היה לבקשת שגרירות גרמניה, וצה"ל והמנהל האזרחי נענו לקריאה וחילצו על אף שלא נחתמה עסקה כלל בין ישראל לחמאס. כאמור, הקבינט המדיני בטחוני לא עודכן על המהלך, וחבר הקבינט בצלאל סמוטריץ' אף הגיב בחריפות: "אני דורש מראש הממשלה הבהרות מי נתן את הפקודה הבלתי מוסרית הזאת ובאיזה סמכות בשעה שחטופינו וילדיהם בשבי האויב".