מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דובר צה"ל: היה ניסיון להתנקש בעיסא ובבכיר נוסף - טרם התקבל אימות סופי

על רקע הדיווחים על תקיפת המנהרה בה שהה מרוואן עיסא שמכונה "רמטכ"ל חמאס", אישר דובר צה"ל כי אכן היה מבצע כזה וכי טרם התקבל אימות סופי. הוא הדגיש: על פי כל האינדיקציות, לא היו חטופים במתחם | צפו בתיעוד התקיפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/24 20:52 א באדר ב'

דובר צה"ל: היה ניסיון להתנקש בעיסא ובבכיר נוסף - טרם התקבל אימות סופי
דובר צהל, צילום: צילום מסך

על רקע הדיווחים על ניסיון החיסול של מרוואן עיסא, מספר 3 בחמאס, הוציא הערב (ב') הצהרה והדגיש טרם התקבל אימות סופי בנושא כיוון שמדובר בתת קרקע וקשה להגיע למסקנות. עם זאת הוא חשף את פרטי המבצע.

"בלילה שבין שבת לראשון תקפו מטוסי קרב מתקן תת קרקעי" חשף הגרי. המתקן שימש את עיסא - מאדריכלי טבח ה7 באוקטובר. לצידו במנהרה היה אחראי אמצעי הלחימה של חמאס. בנוסף ביקש להדגיש דובר צה"ל: על פי כל האינדיקציות, לא היה במתחם המופצץ חטופים. הוא אף אמר כי כמו המבצע הזה, יהיו עוד רבים: "בנינו שיטת סיכול ייחודית. נרדוף את כל מי שהיה מעורב בטבח".

צפו בתיעוד התקיפה

סגנו של מוחמד דף וחבר הלשכה המדינית של חמאס

מרואן עיסא, הוא סגנו של מוחמד דף, חבר הלשכה המדינית של חמאס והאחראי על הקשר בין הזרוע הצבאית של חמאס ללשכה המדינית, תפקיד אותו מילא בעבר מנהיג חמאס בעזה יחיא סנוואר. במסגרת ניסיון החיסול היו תקיפות חוזרות באזור, שבוצעו בסגנון של מתקפת "חגורת אש", שנועדו למנוע מכוחות החמאס להתקרב לאזור בו בוצע ניסיון החיסול. ועל פי דיווחים פלסטיניים, כתוצאה מהתקיפה נהרגו חמישה פלסטינים ועוד תשעה נפצעו. במבצע הותקפו 7 בתים ו-3 חנויות.