נינו של הרב עובדיה בתגובה לרב יצחק יוסף: "הטענות האלו הן פשוט מופרכות"

הרב יאיר פארן, נינו של הרב עובדיה יוסף, הגיב לדבריו של הראשון לציון נגד גיוס לצה"ל: "הטענות נגד גיוס חרדים לצבא לא עומדות בשום מבחן, לא מוסרי ולא הלכתי"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 11/03/24 12:33 א באדר ב'

נינו של הרב עובדיה בתגובה לרב יצחק יוסף: "הטענות האלו הן פשוט מופרכות"
הרב יצחק יוסף, צילום: David Cohen,Flash90

הרב יאיר פארן, נינו של הרב עובדיה יוסף, הגיב היום (ב') לאיום של הראשון לציון הרב יצחק יוסף בהגירה המונית של הציבור החרדי במקרה של חובת גיוס. בתגובה שפורסמה בחדר השאלות אמר הרב פארן כי "הטענות האלו הן פשוט מופרכות, עושות חילול השם נורא וראוי שכל אדם יתגייס לצה"ל לשירות סדיר משמעותי ושירות מילואים משמעותי". כך אמר בתגובה לשאלה שהגיעה ל'חדר השאלות' של "נאמני תורה ועבודה".

לא יכול להיות שכשעם ישראל נמצא בצרה, שאני אשב בבית

בפתח דבריו אמר הרב פארן: "הטענות נגד גיוס חרדים לצבא לא עומדות בשום מבחן, לא מוסרי ולא הלכתי. הצו המוסרי הבסיסי הנובע מההיגיון הפשוט והבריא של כל בן אדם - שלא יכול להיות שכשעם ישראל נמצא בצרה, כשאחים ואחיות שלנו נמצאים בצרה, במצב שיש אויבים מסביבנו שבכל יום רוצים להרוג אותנו, שאני אשב בבית ואגיד שמישהו אחר יעשה את העבודה השחורה, שאנשים אחרים יחרפו את נפשם להצלת עם ישראל, זה דבר שהוא פשוט לא יעלה על הדעת ולא מתיישב עם ההיגיון הפשוט".

"הפטור לשבט לוי לא רלוונטי בכלל למציאות שאנחנו נמצאים בה"

עוד הוסיף הרב פארן: "גם הטענות ההלכתיות הן טענות חסרות שחר, המשנה במסכת סוטה קובעת שבמלחמת מצווה הכל יוצאין אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה. הרמב"ם פוסק את זה בהלכה באופן מפורש. הפטור לשבט לוי הוא משהו שהוא לא רלוונטי בכלל למציאות שאנחנו נמצאים בה עכשיו. אין לנו יוחסין, כהנים לא אוכלים תרומה, גם אנשים שהם חושבים שהם בשבט לוי חייבים היום במציאות שלנו להתגייס לצבא".

האיום של הראשון לציון: "אם יכריחו להתגייס - נעזוב לחו"ל"

כזכור, בתיעוד משיעורו השבועי של הרב יצחק נוסף, יצא הראשון לציון במסר חריף נגד גיוס החרדים לצבא ואיים בהגירה לחו"ל במקרה של חובת גיוס: "יש בחורים שהולכים למילואים, לא כולם זכו ללמוד תורה, להיות אברכים שפטורים מהצבא. שבט לוי פטור מהצבא - לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן. יהיה מה שיהיה, אם יכריחו אותנו ללכת לצבא נקנה כרטיסים וניסע כולנו לחוץ לארץ".

"בלי התורה ובלי הישיבות לא הייתה שום הצלחה לצבא"

בהמשך, הראשון לציון הזהיר כי ללא בני הישיבות הצבא היה כושל בפעולתו. "הם צריכים להבין את זה, כל החילונים האלו שלא מבינים, הם צריכים להבין שבלי התורה ובלי הישיבות לא הייתה שום הצלחה לצבא" אמר הרב יצחק יוסף, והוסיף: מה שמצליחים הצבא היא רק בזכות בני התורה. כל אחד צריך לומר את זה בגאווה, 'כן, אנחנו עוסקים בתורה והיא שמגנה עלינו'".