"פעל בעזה בניגוד לנהלים": הערה פיקודית לתא"ל ברק חירם

בהנחיית הרמטכ"ל: אלוף פיקוד הדרום רשם הערה פיקודית למפקד אוגדה 99 לאחר שאישר ללוחמיו לפוצץ את מתחם אוניברסיטת אל-אסראא בדרום העיר עזה, מבלי לקבל את האישור הנדרש לכך

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 11/03/24 08:47 א באדר ב'

"פעל בעזה בניגוד לנהלים": הערה פיקודית לתא"ל ברק חירם
תא"ל ברק חירם, צילום: דובר צה"ל

פעל בניגוד לנהלים: הרמטכ"ל הרצי הלוי הנחה את אלוף פיקוד הדרום לרשום הערה פיקודית לחובתו של תא"ל ברק חירם, מפקד אוגדה 99, וזאת לאחר שאישר ללוחמיו לפוצץ את מתחם אוניברסיטת אל-אסראא בדרום העיר עזה, מבלי לקבל את האישור הנדרש לכך ממפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן.

חירם: פיצוץ האוניברסיטה אושר מחשש לסיכון הלוחמים

חירם טען כי פיצוץ האוניברסיטה אושר לאחר שהלוחמים חשו סכנה באירוע לאור מידע מודיעיני שהתקבל על מערכת מנהרות תת קרקעיות שעברה מתחת לאוניברסיטה והייתה עלולה לסכן את הלוחמים. כאמור, מפקד האוגדה אישר את פיצוץ האוניברסיטה בעצמו מבלי להעלות את הבקשה לאישורו של אלוף הפיקוד כפי שנדרש במקרה כזה.

צה"ל: "תהליך הקרסת המבנה נעשה ללא האישורים הנדרשים"

תגובת דובר צה"ל: "הקרסת המבנה ותהליך אישור הפיצוץ תוחקרו באופן יסודי על ידי מפקד פיקוד הדרום והוצגו לרמטכ"ל. מהתחקיר עלה כי ארגון הטרור חמאס השתמש במבנה ובסביבתו לפעילות צבאית נגד כוחותינו, אך תהליך הקרסת המבנה נעשה ללא האישורים הנדרשים. בהמשך למסקנות התחקיר מפקד פיקוד הדרום העיר למפקד האוגדה. האירוע הופנה לבדיקה של מנגנון התחקור המטכ"לי, גוף עצמאי לבדיקת אירועים חריגים במלחמה".