בגלל בעיות קליטה: חברות הסלולר נקנסות במיליונים

משרד התקשורת הודיע כי חברות הסלולר פלאפון, פרטנר, סלקום, הוט מובייל ו-וויקום ייקנסו בכתשעה מיליון שקלים בעקבות בעיות קליטה בשורת יישובים וכבישים: "הפרה חמורה ופגיעה ישירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/24 17:15 ל באדר א'

בגלל בעיות קליטה: חברות הסלולר נקנסות במיליונים
אנטנה, צילום: Nati Shohat,FLASH 90

משרד התקשורת הודיע היום (א') במכתבה של מנכ"לית המשרד על כוונתו להטיל עיצומים על חברות הסלולר פלאפון, פרטנר, סלקום, הוט מובייל ו-וויקום בסכום כולל של 8.7 מיליון שקלים עקב הפרת הוראות הרישיון שלהן המחייבות כיסוי סלולרי בדור 4 ב-95% משטח יישוב או תוואי כביש.

בין היישובים בהם התגלו הפרות בחברות השונות נמצאים יטבתה, צופר, מג'דל-שמס, דריג'את, דורות, אחיטוב, חצרים, כאוכב אבו אל-היג'א ושושנת העמקים. כמו כן, נמצאו הפרות אצל חלק מהחברות בכבישים 10, 227, 171, ו-999. כוונת המשרד להטיל עיצומים כספיים על החברות מתבססת על דיווחים שהעבירו חברות הסלולר עצמן למשרד התקשורת בשנה שעברה, מהם עלה כי הן אינן עומדות בחובות הרישיון באזורים שונים.

"המשרד ימשיך לפקח על עמידות החברות בהוראות החלות עליהן"

מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש: "הפרת חובת הכיסוי היא הפרה חמורה ומהווה פגיעה ישירה בשירותים לציבור. המשרד ימשיך לפקח על עמידות החברות בהוראות החלות עליהן לעניין הכיסוי והקליטה בכל הארץ, וככל שיעלה הצורך יבחן חשש להפרות נוספות וינקטו הליכי אכיפה".

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "משרד התקשורת לא הטיל עיצומים מעולם(!) על חברות הסלולר עקב אי עמידה בתנאי הרישיון. קיבלתי את משרד התקשורת מקודמי כשמדינת ישראל מדורגת במקום 73 בעולם, אני מחוייב לשיפור תשתיות הסלולר באופן משמעותי בשנים הקרובות".