לראשונה מאז 1982: זה מה שיגיע לירושלים בפורים הקרוב

לראשונה מזה 42 שנה - פסטיבל העדלאידע חוזר לירושלים ויתקיים ביום שני ה-25 במרץ. מיד לאחריה תתקיים מסיבת הפורים המסורתית ברחוב ניסים בכר "תשים במרכז את הגיבורים הקטנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/24 09:54 ל באדר א'

לראשונה מאז 1982: זה מה שיגיע לירושלים בפורים הקרוב
פורים, צילום: Yonatan Sindel,FLASH 90

לראשונה משנת 1982, יתקיים פסטיבל העַדְלֹאיָדַע בירושלים. בין מגוון אירועי הפורים בעיר, תתקיים השנה לראשונה גם תהלוכת תיאטרון הרחוב הגדולה בישראל למען הילדים, בתאריך 25.3.2024, ט"ו אדר ב' תשפ"ד, שושן פורים.

אז מה מחכה לנו? שיירה של מיצגים יוצאי דופן ובובות ענקיות, מקוריות ומרהיבות תצעד במרכז הבירה ירושלים, לצד תזמורות, להקות מחול, שחקנים, מוסיקה, דגלונים צבעוניים, בימות בידור במקומות שונים לאורך המסלול והמון תחפושות.

העדלאידע

העדלאידע צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

עדלאידע ירושלים תצעד השנה בפעם הראשונה אחרי 42 שנים, במטרה לשמוח בשמחת החג, לקבץ בבירת ישראל מבקרים מכל הארץ ולאחד את העם סביב חגיגות פורים. שיירת בובות הענק תחל את דרכה ברחוב המלך דוד, תמשיך לכיכר צה"ל דרך רחוב שלמה המלך, משם תפנה לרחוב יפו ואז שמאלה לרחוב קינג ג'ורג' ותסיים ברחבת המשביר הישן.

לראשונה מזה 42 שנה, מחזירה עיריית ירושלים, בניהול תיאטרון הקרון, את מסורת העדלאידע הירושלמית למרכז העיר. העדלאידע תצעד ביום שני ה-25 במרץ, בין השעות 10:00 ל- 14:00. מיד לאחריה תתקיים מסיבת הפורים המסורתית ברחוב ניסים בכר בהפקת חברת אריאל.

הפסטיבל יתמקד בילדים

עדלאידע ירושלים תשים במרכז את הגיבורים הקטנים שנמצאים בחיים של כולנו, הילדים והילדות שלנו, שמתמודדים עם התקופה הנוכחית בגבורה ובאומץ ומפגינים חוסן ותעצומות נפש. בעדלאידע השנה ישתתפו עשרות יוצרים ויוצרות, גופי תרבות ירושלמיים וקהילות שונות מרחבי העיר, המדינה וגם מחוצה לה. זאת תהיה חגיגה ירושלמית אמיתית, בה כל הכישרון, היצירתיות ותשעת הקבין של יופי שירדו על עיר הבירה, יהפכו לפסלים ובובות ענק - למען החוסן, עתיד של תקווה, למען היצירה והאמנות בעיר, השמחה שלנו ושל הילדים שלנו ושל כל תושבי ישראל.

תחפושות בפורים

תחפושות בפורים, צילום: Avshalom Sassoni,FLASH 90

אריה שואג בועות סבון, להקת כלי זמר ענקית, מכוננת עננים ועוד

בעדליאדע בירושלים תוכלו לפגוש באריה שואג בועות סבון, סמל ירושלים שקם לתחייה עליו רוכבת ילדה גיבורה; מגדל דוד הופך לסחרחרה ענקית, בה ישן וחדש מתערבבים בדהרה; להקת כלי זמר בגובה של שלושה מטרים עם תזמורת חיה; ארבעים רקדניות לבנות עם שמלות שיהפכו לצבעוניות בהשראת הסיפור של חנל'ה ושמלת השבת; עכבישה מכאנית ענקית שתרקוד ברחובות; להקת אנימא עם בובות ענק ולידה הרכב KPOP דמיוני, שירקיד אתכם ברחובות; מכונת עננים בצבעים, שירחפו מראשו של המדען אלברט איינשטין; ילד קטן מרחף על יונת שלום ענקית; משפחת קנגורו קופצנית; תינוק עצום נופל על הישבן וממשיך לקום וללכת; תרנגול הודו ענק שמקרקר ברחובות ואפילו חמורו של המשיח יבוא לבקר בליווי נגינה ותפילה.