מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אלפים מחו בעד בחירות: איילון צפון נחסם לחצי שעה - 16 נעצרו

אלפי מפגינים מחו הערב ברחוב קפלן בתל אביב בקריאה לקביעת מועד לבחירות. עשרות מפגינים פרצו גדרות, השליכו רימון עשן לעבר הצומת והפעילו רימון גז בקרב המפגינים והשוטרים - 16 נעצרו

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 09/03/24 23:24 כט באדר א'

אלפים מחו בעד בחירות: איילון צפון נחסם לחצי שעה - 16 נעצרו
מחאה בקפלן, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אלפי מפגינים מחו הערב (שבת) ברחוב קפלן בתל אביב בקריאה לקביעת מועד לבחירות. המשטרה נערכה בכוחות גדולים והציבה מחסומים ברחוב קפלן, אך אלפי מפגינים הצליחו לפרוץ את המחסומים וחסמו כבישים סמוך לצומת קפלן. במהלך המחאה, עשרות מפגינים ירדו לכביש איילון לכיוון צפון וחסמו אותו במשך חצי שעה. כוחות המשטרה פינו את המפגינים מהכביש וביצעו מעצרים של 16 מפרי הסדר.

המשטרה: מפגינים השליכו רימון עשן | שוטרים תועדו עם נשק ארוך

לפי טענת המשטרה, חלק מהמפגינים פרצו גדרות, השליכו רימון עשן לעבר הצומת והפעילו רימון גז בקרב המפגינים והשוטרים. מנגד, מפגינים טענו כי המשטרה השתמשה נגדם בגז מדמיע ושוטרים ששהו בהפגנה צוידו בכלי נשק ארוכים. במשטרה הכחישו את הטענות לשימוש בגז מדמיע.

בהודעת המשטרה נכתב: "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק, יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".