מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מתקפה על הרב יצחק יוסף: "פוגע בביטחון המדינה ופועל בניגוד להלכה"

המערכת הפוליטית סוערת אחרי האיום החריף של הראשון לציון בהגירה לחו"ל אם יחייבו חרדים להתגייס: "ציבור שמוכן לשלם בחייו על ארץ ישראל לא יוותר עליה בשום תנאי" | "ממשיך לפגוע בביטחונה של ישראל ולפעול בניגוד להלכה"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 09/03/24 22:44 כט באדר א'

מתקפה על הרב יצחק יוסף: "פוגע בביטחון המדינה ופועל בניגוד להלכה"
הרב יצחק יוסף, צילום: Noam Revkin Fenton,Flash90

במערכת הפוליטית הגיבו הערב בחריפות לאיום של הראשון לציון בהגירה לחו"ל אם יכריחו את הציבור החרדי להתגייס לצבא. במפלגת הציונות הדתית מסרו: "גיוס לצבא: מצווה גדולה. מודים על הזכות לשרת את עם ישראל בלימוד תורה ובעזרת ישראל מיד צר. אחרי אלפיים שנות גלות לא נעזוב את ארצנו לעולם. ציבור שמוכן לשלם בחייו על ארץ ישראל לא יוותר עליה בשום תנאי".

"הַאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה?"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב גם הוא בחשבון הטוויטר: "בלי חובות אין זכויות. חבל שהרב יצחק יוסף והעסקנים החרדים ממשיכים לפגוע בביטחונה של ישראל ולפעול בניגוד להלכה. וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה לִבְנֵי גָד וְלִבְנֵי רְאוּבֵן הַאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה?"

לפיד: "הוא עובד מדינה עם משכורת - הוא לא יכול לאיים עליה"

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, הגיב גם הוא לדבריו של הראשון לציון וציין כי הרב יוסף הוא עובד מדינה. "דברי הרב יוסף הם חרפה ועלבון ללוחמי צה"ל המחרפים נפשם להגנת המדינה" כתב לפיד. "הרב יוסף הוא עובד מדינה, עם משכורת מהמדינה, הוא לא יכול לאיים על המדינה. ‏מי שישתמט מצה"ל, לא יקבל אגורה ממדינת ישראל".

האיום של הראשון לציון: "אם יכריחו להתגייס - נעזוב לחו"ל"

כזכור, בתיעוד משיעורו השבועי של הרב יצחק נוסף, יצא הראשון לציון במסר חריף נגד גיוס החרדים לצבא ואיים בהגירה לחו"ל במקרה של חובת גיוס: "יש בחורים שהולכים למילואים, לא כולם זכו ללמוד תורה, להיות אברכים שפטורים מהצבא. שבט לוי פטור מהצבא - לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן. יהיה מה שיהיה, אם יכריחו אותנו ללכת לצבא נקנה כרטיסים וניסע כולנו לחוץ לארץ".

"בלי התורה ובלי הישיבות לא הייתה שום הצלחה לצבא"

בהמשך, הראשון לציון הזהיר כי ללא בני הישיבות הצבא היה כושל בפעולתו. "הם צריכים להבין את זה, כל החילונים האלו שלא מבינים, הם צריכים להבין שבלי התורה ובלי הישיבות לא הייתה שום הצלחה לצבא" אמר הרב יצחק יוסף, והוסיף: מה שמצליחים הצבא היא רק בזכות בני התורה. כל אחד צריך לומר את זה בגאווה, 'כן, אנחנו עוסקים בתורה והיא שמגנה עלינו'".