מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המוסד: חמאס איננו מעוניין בעסקה וחותר להבערת האזור במהלך הרמדאן | סיכום חדשות השבת

ראש המוסד דדי ברנע נפגש עם ראש ה-CIA ביל ברנס במסגרת המאמץ לקדם עסקת חטופים | אזעקות בגליל המערבי, לא זוהו נפילות | לוחמי צה"ל מחסלים מחבלים וממשיכים בפשיטות וסיכולים בעומק רצועת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/24 18:38 כט באדר א'

המוסד: חמאס איננו מעוניין בעסקה וחותר להבערת האזור במהלך הרמדאן | סיכום חדשות השבת
ראש המוסד דדי ברנע, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בדרך לעסקת חטופים?

משרד ראש הממשלה מסר כי ראש המוסד, דדי ברנע נפגש אתמול (ו') עם ראש ה-CIA, ביל ברנס במסגרת המאמץ הבלתי פוסק לקידום עסקה נוספת להשבת החטופים. בשלב זה, חמאס מתבצר בעמדתו כמי שאיננו מעוניין בעסקה וחותר להבערת האזור במהלך הרמדאן על חשבון התושבים הפלסטינים ברצועת עזה. יודגש כי כל העת נמשכים המגעים ושיתוף הפעולה עם המתווכות בניסיון להביא לצמצום הפערים וקידום הסכמות.

16:00 | אזעקות בגליל המערבי

התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בחורפיש, אלקוש, מתת, פסוטה ונטועה. לא זוהו נפילות, וכנראה מדובר בשני שיגורים מלבנון שכשלו והתפוצצו באוויר.

גבול לבנון. ארכיון

גבול לבנון. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

צה"ל תוקף בצפון הרצועה

13:00 | במהלך פעילות במרחב בית חאנון שבצפון הרצועה, לוחמי יחידה 414 זיהו מספר מחבלים פועלים סמוך לכוחות במרחב, מטוס קרב תקף וחיסל את המחבלים. כמו כן, אמש, בעקבות זיהוי מרכז האש של פיקוד הדרום, מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה והשמידו מספר עמדות צבאיות במרכז הרצועה, מהן בוצעו שיגורים למרחב העיר שדרות בעבר.

צה"ל בעזה,

צה"ל בעזה,, צילום: דובר צה"ל

צה"ל תוקף בדרום הרצועה

ביממה האחרונה, לוחמי צוות הקרב של חטיבת ביסל"ח (828) הנלחמים במרחב חאן יונס שברצועת עזה, חיסלו מעל 20 מחבלים בקרבות פנים אל פנים שנוהלו ובתקיפות חיל האוויר.



בנוסף, בפעילויות התקפיות של לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי בשכונת 'חמד', פשטו הכוחות על מספר תשתיות טרור במרחב, עצרו מספר מחבלים של ארגוני הטרור ברצועה ואיתרו מטעני נפץ לצד אמצעי לחימה נוספים במרחב. בפעילות נוספות במרחב, מכלול האש של החטיבה זיהה חוליית מחבלים נעה בקרבת הלוחמים שפעלו במרחב, כלי טיס תקף וחיסל את החוליה בתגובה.

גם לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל, הלוחמים במרכז הרצועה ביממה האחרונה, חיסלו כעשרה מחבלים. באחת הפעילויות, מכלול האש החטיבתי והלוחמים זיהו חוליות מחבלים אשר פעלה במרחב. בתגובה, כלי טיס תקף וחיסל את החוליה.