מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ביידן הכריז: נקים נמל בעזה להעברת סיוע - הפתרון היחיד שיבטיח שלום

בנאום שנשא לאומה הסביר נשיא ארצות הברית כי על אף תמיכתו בישראל, המשבר ההומניטרי ברצועה "שובר לב", וכי רוב ההרוגים מתקיפות צה"ל הם חפים מפשע. הוא הורה על הקמת נמל זמני ברצועה והסביר: אין פתרון אחר שמבטיח ביטחון ודמוקרטיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/24 07:17 כח באדר א'

ביידן הכריז: נקים נמל בעזה להעברת סיוע - הפתרון היחיד שיבטיח שלום
ג'ו ביידן, צילום: shutterstock

הלילה (ו') נשא נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נאום לאומה, ובתוכו גם התייחס למלחמה בין ישראל לחמאס. במהלך הנאם ביקש ביידן להדגיש כי על אף שהוא "תומך ישראל" וכי יש לו את "הרקורד הטוב ביותר עם ישראל", הוא אינו תומך במשבר ההומניטרי ברצועה. הוא הסביר כי הורה על הקמת נמל זמני בעזה להעברת סחורות וטען: "אין מסלול אחר שמבטיח שלום, ביטחון ודמוקרטיה".

ביידן: "מרבית ההרוגים בעזה - אזרחים לא מעורבים"

"בשבעה באוקטובר נטבחו 1,200 חפים מפשע נשים ונערות גברים ונערים, רבים מהם ספגו אלימות מינית. היום הקטלני ביותר לעם היהודי מאז השואה. 250 חטופים נלקחו", אמר ביידן ואף התייחס להימצאותה של החטופה מייה שם ומשפחות החטופים בקהל: "כאן בחדר הלילה משפחות אמריקאיות שיקיריהן עדיין מוחזקים בידי חמאס".

בהמשך ציין ביידן כי "לישראל יש את הזכות להילחם על ביטחונה, וחמאס משתמש בתשתיות אזרחיות, אך לישראל יש את האחריות להגן על עצמה. במלחמה האחרונה נהרגו 30 אלף פלסטינים, יותר מאשר בכל המבצעים הקודמים במצטבר, ומרביתם – אזרחים לא מעורבים, נשים, משפחות וילדים".

תושבי עזה

תושבי עזה , צילום: Atia Mohammed/Flash90

ביידן: "הסיוע ההומניטארי לא יכול להיות קלף מיקוח. פועלים להפסקת אש מיידית"

"הוריתי לצבא להקים רציף ימי על חוף עזה שיכול להעביר סיוע גדול. לא יהיו כוחות אמריקאים על הקרקע, מדובר במזח זמני שיאפשר כמות עצומה של סיוע להיכנס לעזה כל יום". ביידן הדגיש כי "ישראל חייבת לעשות את חלקה. היא חייבת להרשות יותר סיוע הומניטרי ולוודא שעובדי סיוע לא ייקלעו לאש. חסר מזון ותרופות, זה שובר לב. הסיוע ההומניטארי לרצועת עזה לא יכול להיות מטרה משנית, ולא ישמש כקלף מיקוח. אנחנו ממשיכים לפעול להפסקת אש מיידית".

הוא הוסיף: "אני אומר זאת כתומך כל החיים של ישראל. לאף אחד אין רקורד טוב יותר עם ישראל, אני הנשיא האמריקאי היחיד שביקר שם בעת מלחמה. אין מסלול אחר שיבטיח ביטחון ודמוקרטיה, ויבטיח שפלסטינים יוכלו לחיות בשלום ובכבוד. אין מסלול אחר שמבטיח שלום בין ישראל וכל שכנותיה, כולל סעודיה שאיתה אני מדבר".