נתניהו: נפעל ברפיח | הרמטכ"ל: דורשים אחריות גם מעצמנו

ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל נאמו במהלך טקס סיום קורס קצינים. נתניהו הדגיש כי צה"ל ימשיך לפעולה ברפיח ואמר: "אין לנו זכות לעצור עד שנכריע את חמאס בכל חלקי הרצועה ונשיב את החטופים". הרמטכ"ל: "כשם שאנו דורשים מהם אחריות פיקודית – כך אנו דורשים אותה גם מעצמנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/24 17:21 כז באדר א'

נתניהו: נפעל ברפיח | הרמטכ"ל: דורשים אחריות גם מעצמנו
נתניהו בטקס, היום., צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

טקס סיום קורס קציני היבשה נערך היום (ה') בבה"ד 1 בו נאמו ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי. נתניהו התייחס לפעולה ברפיח ואמר במהלך הטקס: "זו מלחמה של עמידה עיקשת ונחישות לאומית. לצערנו, היא כרוכה גם בתשלום מחיר כבד".

"נפעל בתקיפות בגזרות האחרות"

"נפעל בתקיפות בגזרות האחרות מול כל מי שמבקש להשמיד אותנו, כולל בצפון. מי שעדיין לא השתכנע מנחת זרוענו, כדאי שיסתכל על עזה", אמר נתניהו והוסיף: "צה"ל ימשיך לפעול נגד כל גדודי חמאס בכל הרצועה, וזה כולל את רפיח. מי שאומר לנו לא לפעול ברפיח אומר לנו להפסיד במלחמה, וזה לא יקרה".

הרמטכ"ל הלוי, "הכנות והשקיפות יצמיחו אמון"

הרמטכ"ל הלוי. צילום: David Cohen,Flash90

הרמטכ"ל הלוי נאם גם הוא ואמר: "עת הזו לא די לשבח את הגיוון הקיים בצה"ל, אלא לקרוא להרחיבו ולהוסיף אליו משרתים מכל קצוות החברה. זהו צו השעה, לא רק כי צה"ל זקוק למלא את השורות החסרות ולהרחיב גיסותיו, אלא בעיקר לשם חיזוק הלכידות החברתית, מקור חוסננו ועוצמתנו ומרכיב חשוב באנטי-שבירות הישראלית".

נתניהו בטקס סיום קורס קצינים.

נתניהו בטקס סיום קורס קצינים. צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

הרמטכ"ל: "דורשים אחריות גם מעצמנו

הוא פנה להורי הקצינים הצעירים ואמר: "את הדאגה שאתם חשים תרגיע האחריות שלנו, המפקדים. שלומם וביטחונם של יקיריכם עומדים לנגד עינינו ְׂ בכֹל משימה שנטיל עליהם, וכשם שאנו דורשים מהם אחריות פיקודית - כך אנו דורשים אותה גם מעצמנו".

שר הביטחון גלנט אמר בטקס והתייחס לחוק הגיוס: "לגיוס ולשירות משמעותי בצה"ל יש חשיבות ומשמעות גדולה במדינת ישראל. המלחמה והאתגרים הביטחוניים הניצבים לפנינו מחייבים אותנו לנשיאה משותפת בעול השירות. כולם חייבים לשאת בנטל - כל חלקי העם".