עם כיפה סרוגה: גלנט ביקר במכינת עלי והעביר מסר לחרדים

שר הביטחון ביקר במכינת עלי והעביר מסר ברור לחרדים: "אפשר לאחוז בנשק ביד אחת ובספר הלימוד ביד השנייה. במיוחד בתקופה המורכבת שאנו עוברים עלינו לזכור: ללא קיום פיזי, אין קיום רוחני"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 06/03/24 17:07 כו באדר א'

עם כיפה סרוגה: גלנט ביקר במכינת עלי והעביר מסר לחרדים
גלנט במכינת עלי, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט, הגיע היום (ד') לביקור במכינה הקדם צבאית "בני דוד" ביישוב עלי והעביר מסר ברור לחרדים: "הלימוד והלחימה הם שני מקומות שמבטיחים את עתידנו, ובשניהם יש גם ערבות הדדית". שר הביטחון נפגש עם רבני המכינה אלי סדן ויגאל לוינשטיין, ועם ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ.

גלנט: "התוואי שאנחנו נניח בימים אלה יוביל אותנו שנים קדימה"

במהלך הביקור שר הביטחון גלנט אמר בפני תלמידי המכינה: "אני חושב שיש פה רוח מיוחדת, אבל הרוח הזאת גם כרוכה בתשלום מחיר כבד, שמצד אחד - מעורר גאווה, ומצד שני - יש בו מימד של כאב וסבל שהם בלתי רגילים, למשפחות וגם לתלמידים ובוודאי לרבנים, זה לא דבר של מה בכך". גלנט רמז במהלך נאומו על השינויים אותם מתכנן בעקבות המלחמה: "אנחנו נמצאים בסיומה של תקופה ובתחילתה של תקופה - התוואי שאנחנו נניח בימים אלה יהיה זה שיוביל אותנו שנים קדימה".

שר הביטחון: "אוחזים בנשק ביד אחת, ולומדים מהספר ביד השנייה"

גלנט שיבח את השילוב בין לימוד התורה לשירות המשמעותי בצה"ל של תלמידי המכינה ואמר: "אני חושב שאמונה ולימוד התורה, זה מהיסוד החשוב ביותר של עם ישראל, וכשאני רואה שזה מתקיים לצד הצטיינות דומה בשדה הקרב, אני רוצה לומר לכם שאני כשר הביטחון גאה בכך שיש חיילים כמוכם בצה"ל. כאלה שאוחזים בנשק ביד אחת, ולומדים מהספר ביד השנייה. אני חושב שהדבר הזה משקף דבר מאוד עמוק של חיבור של אמונה ושל יכולת".

המסר של גלנט: הלימוד והלחימה מבטיחים את עתידנו

לסיום אמר שר הביטחון: "הלימוד והלחימה הם שני מקומות שמבטיחים את עתידנו, ובשניהם יש גם ערבות הדדית. היכולת להמשיך ללמוד ומצד שני להיות מסוגלים להגן על מדינת ישראל ועל מה שיש לנו, היא ההוכחה שללא קיום פיזי אין קיום רוחני, זה נכון ברמת הפרט וזה נכון ברמת העם".