בדיון הרמדאן הוחלט: כניסת מתפללים להר הבית - כמעט ללא הגבלות

נתניהו הבהיר בפתח דיון ההערכות לקראת הרמדאן כי לא ימנע כניסת מוסלמים להר הבית בחג . בתום הדיון הוחלט כי יותר למתפללים להר באותה כמות כמו בשנים הקודמות: "הרמדאן קדוש למוסלמים, וקדושתו תישמר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/24 18:18 כה באדר א'

בדיון הרמדאן הוחלט: כניסת מתפללים להר הבית - כמעט ללא הגבלות
דגלי חמאס ואש"ף בהר הבית, ארכיון, צילום: Jamal Awad/Flash90

לאחר הסערות הרבות סביב נושא כניסת מוסלמים להר הבית בחודש הרמדאן, הערב (ג') נפתח הדיון בנושא. בפתח הדיון ביקש להבהיר ראש הממשלה נתניהו כי לא תמנע כניסת מוסלמים להר על אף החשש מפני אירועים ביטחוניים. בתום הדיון אף הוחלט כי תותר כניסת מתפללים להר הבית בדומה למספרים בשנים קודמות.

"נעשה הכל כדי לשמור על חופש הפולחן בהר הבית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח דיון היערכות לקראת חודש הרמדאן: "המדיניות של ישראל תמיד הייתה ותמיד תהיה לשמור על חופש הפולחן לכל הדתות. כך נהגנו כמובן גם בחג הרמדאן, וכך ננהג גם עכשיו. אנחנו נעשה הכל כדי לשמור על חופש הפולחן בהר הבית, תוך כדי שמירה מתאימה של צורכי הביטחון והבטיחות, ונאפשר לציבור המוסלמי לחגוג את החג".

מנגד אמר הערב נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי "הפסקת האש צריכה להגיע לפני רמדאן, אחרת המצב יכול להיות מסוכן. עובדים על ישראל קשה מאוד בעניין הסיוע. אין תירוצים. צריך להיכנס יותר סיוע". במקביל לכך הצניח צבא ארה"ב חבילות סיוע לעזתים. וביידן אף הבהיר: "לא נעמוד מהצד".

תותר כניסת מתפללים להר הבית בדומה למספרים שהיו בשנים הקודמות

בתום הדיון הוחלט כי ישראל תשמור על חופש הפולחן בכל אתר בישראל, ובדגש על הר הבית. וכן, קדושת הרמדאן תישמר כבכל שנה. בנוסף הוחלט כי בשבוע הראשון של הרמדאן תותר כניסת מתפללים להר הבית בדומה למספרים שהיו בשנים הקודמות. מדי שבוע תתקיים הערכת מצב בהיבטי ביטחון ובטיחות ותתקבל החלטה בהתאם.