"האישה היחידה בצוות": האורתופדית גויסה למילואים והפכה לחלק מפלוגת הלוחמים

בימי שגרה עובדת ד"ר נעה גיפס, בת 32, כרופאה מתמחה במערך האורתופדי במרכז הרפואי הלל יפה. ב-7 לאוקטובר גויסה ובהמשך סופחה כחלק מפלוגת לוחמים: "זו בכלל לא הייתה שאלה עבורי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/24 09:33 כה באדר א'

"האישה היחידה בצוות": האורתופדית גויסה למילואים והפכה לחלק מפלוגת הלוחמים
ד"ר נעה גיפס, חלק מפלוגת הלוחמים, צילום: דוברות הלל יפה

ב-7 באוקטובר גויסה סרן ד"ר נעה גיפס, רופאה מתמחה במערך האורתופדי של המרכז הרפואי הלל יפה, למילואים בגזרה הצפונית כרופאת פלה"ק - פלוגת החייאה קדמית. יחד עם חבריה לפלוגה, הם פרסו כוחות בכל אזור הצפון לצורך מתן מענה רפואי ופינוי מהיר לפצועים כשבהמשך סופחה כחלק מפלוגת לוחמים, טיפלה בפצועים ושימשה קו ראשון בסיוע ופינוי פצועים.

חודשיים לאחר מכן שוחררה מהמילואים וחזרה לעבודתה במערך האורתופדי ב"הלל יפה", אך בשבוע שעבר נקראה שוב לדגל. "העובדה שאני האישה היחידה בצוות אינה רלוונטית. החשוב הוא להעניק טיפול רפואי ראשוני מציל חיים" היא אומרת.

"המחשבה להצטרף לכוח לוחם העלתה חשש בהתחלה"

בימי שגרה עובדת ד"ר נעה גיפס, בת 32, כרופאה מתמחה במערך האורתופדי במרכז הרפואי הלל יפה. באותו יום שבת בצהריים קיבלה נעה את הטלפון שבישר לה כי עליה להגיע לגזרה הצפונית במהרה. כחלק מהמשימות של הפלה"ק, נעה צוותה למחלקת ניוד שהינה חלק מכוח לוחם על האמרים שאחראי בין היתר, על הובלה ופינוי נפגעים.

ד"ר נעה גיפס, "בהתחלה היה חשש"

ד"ר נעה גיפס, "בהתחלה היה חשש" צילום: דוברות הלל יפה

נעה היא הרופאה היחידה בצוות שכולל גברים לוחמים. היא משתפת: "המחשבה להצטרף לכוח לוחם העלתה חשש בהתחלה אבל מהר מאוד הם הבינו שמה שחשוב הוא שיש איתם רופאה צמודה שתפקידה לתת מענה רפואי מהיר ומקצועי", אומרת נעה.

"לראות האמרים ונגמ"שים בתוך שטחים של גני ילדים ובתי אבות מזכיר לנו למה אנחנו כאן"

בשבוע שעבר כאמור, נקראה שוב למילואים ומיד התייצבה: "זו בכלל לא הייתה שאלה עבורי. המראות בצפון לא קלים, להסתובב ולראות האמרים ונגמ"שים בתוך שטחים של גני ילדים ובתי אבות מזכיר לנו למה אנחנו כאן. באותה הזדמנות אני רוצה להודות לתושבי הצפון שפתחו בפנינו את בתיהם ולרבש"צים וכיתות הכוננות של היישובים שפועלים איתנו בשיתוף פעולה – זה לא מובן מאליו".