מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חמאס מתעקש שמסר תנאים למימוש עסקת חטופים - בישראל מכחישים

גורמים בישראל טוענים כי חמאס קיבל החלטה שלא להתקדם במשא ומתן, זאת לאחר שחמאס אמר כי הצד הישראלי מתעקש שלא לתת תשובות ברורות לגבי דרישותיו | הרוג בישראל מירי נ"ט, דיווחים על הרוגים ופצועים בתקיפה ישראלית בלבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/24 16:55 כד באדר א' | עודכן בתאריך 04/03/24 18:07

חמאס מתעקש שמסר תנאים למימוש עסקת חטופים - בישראל מכחישים
המאבק למען החטופים, צילום: Miriam Alster,Flash90

על רקע המגעים לעסקת חטופים נוספת, מקור בכיר בהנהגת חמאס אמר היום (ב') לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית טוען שחוסר ההתקדמות במו"מ לעסקה נובע מהתעקשות הצד הישראלי שלא לתת תשובות ברורות לגבי דרישות חמאס. לדברי המקור, דרישות חמאס כוללות הפסקת אש, נסיגה מרצועת עזה וחזרת מאות פליטים עזתים לצפון הרצועה. עוד אמר, כי המתווכים המצרים והקטארים מתמודדים עם קשיים רבים במשא ומתן. בישראל טוענים כי חמאס לא העביר שום מידע על דרישותיו. "הפרסומים לא נכונים, חמאס לא העביר כלום".

אנשי חמאס, מסרבים לתת פרטים

אנשי חמאס, מסרבים לתת פרטים, צילום: Anas-Mohammed,Shutterstock

ישראל ביקשה את מספר החטופים החיים

גורמים בישראל הבהירו הבוקר כי חמאס קיבל החלטה שלא להתקדם עם פרטי העסקה. אותם גורמים הוסיפו, כי ישראל לא ביקשה רשימה של החטופים החיים, אלא ביקשה את מספר החטופים החיים - כדי לייצר סביבו את מפתחות השחרור ומספר האסירים שישוחררו.

בוול סטריט ג'ורנל האמריקאי דווח הבוקר (ב') כי קיימת התקדמות איטית במשא ומתן, וכי ישנה הערכה שניתן יהיה להשלים עסקה לפני הרמדאן. עם זאת, על פי הדיווח, מנהיג חמאס סינוואר אמר כי "אין חיפזון להגיע להסכם".

הסלמה בצפון: הרוג מירי נ"ט - דיווחים על שלושה הרוגים בתקיפה ישראלית בלבנון

לאחר שמוקדם יותר היום, שמונה עובדים זרים נפגעו ביישוב מרגליות שבצפון מירי נ"ט, כעת נשמעים דיווחים בלבנון על שלושה הרוגים בתקיפה ישראלית בכפר אל-עדייסה בדרום המדינה. התקיפה לפי הדיווחים כוונה למבנה של "רשות הבריאות האסלאמית" הקשורה לחיזבאללה. כזכור הבוקר שמונה עובדים זרים נהרגו מירי חיזבאללה - אחד נהרג, שניים נפצעו באורח קשה, וחמישה נפצעו קל-בינוני. צה"ל תקף את מקור הירי ואתרים צבאיים נוספים של חיזבאללה במרחב שיחין.

גבול לבנון. ארכיון

גבול לבנון. ארכיון, צילום: דובר צה"ל