מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בשיתוף פעולה ייחודי: עדויות נדירות מטבח שמחת תורה ייחשפו לציבור

בארכיון שנפתח עתה לראשונה לציבור באתר הספרייה הלאומית, מתועדות עשרות אלפי עדויות של ניצולי שואה וכן מאות עדויות שנגבו מניצולי אירועי ה-7 באוקטובר ומחטופים ששוחרו משבי החמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/24 16:27 כד באדר א'

בשיתוף פעולה ייחודי: עדויות נדירות מטבח שמחת תורה ייחשפו לציבור
בארי אחרי הטבח,, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

קרן "שואה" של אוניברסיטת דרום קליפורניה, USC Shoah Foundation, הודיעה היום (ב') על שיתוף פעולה חדש וייחודי עם הספרייה הלאומית בישראל, שמטרתו לאפשר לכל תושבי ישראל גישה בלתי מוגבלת למסמכי ארכיון ייחודיים, שהיו נגישים עד כה רק לחוקרים נבחרים בעולם. בארכיון שנפתח עתה לראשונה לציבור באתר הספרייה הלאומית, מתועדות עשרות אלפי עדויות של ניצולי שואה וכן מאות עדויות שנגבו מניצולי אירועי ה-7 באוקטובר ומחטופים ששוחרו משבי החמאס.

"יחד אנו יוצרים משאב שבונה את המודעות וההבנה של העם היהודי"

יו"ר ומנכ"ל קרן "שואה" של USC ד"ר רוברט ג'יי וויליאמס, ויו"ר הספרייה הלאומית סלי מרידור, הכריזו על השותפות הבלעדית במהלך אירוע חתימה שנערך הבוקר במשכנה החדש של הספרייה הלאומית בירושלים. "יחד, אנו יוצרים משאב שלא רק מסייע במאבק העולמי באנטישמיות, אלא גם בונה את המודעות וההבנה של העם היהודי", אמר ד"ר וויליאמס.

טקס חתימת ההסכם עם הספרייה הלאומית,

טקס חתימת ההסכם עם הספרייה הלאומית, צילום: מנחם שלאס

"שבועתנו הנחרצת 'לעולם לא עוד' תמשיך להנחות את הדורות הבאים"

יו"ר הספרייה הלאומית, סלי מרידור אמר: "שיתוף הפעולה המיוחד יאפשר לכל תושבי ישראל מכל רקע ודת להעמיק את הבנתם לזוועות השואה ולקחיה, באשר לנקודות השפל והשיא של האנושות, מהרמות הנמוכות ביותר של אכזריות ורוע, ועד לנקודות הגבוהות ביותר של חוסן, אמונה ואומץ. זוהי זכות להנגיש באמצעות אתר הספרייה הלאומית את העדויות החשובות, בתקווה כי שבועתנו הנחרצת 'לעולם לא עוד' תמשיך להנחות את הדורות הבאים".