מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

למרות ההבטחות: הממשלה לא תקים חדר מיון ממוגן בשדרות

עוד לפני המלחמה, הממשלה הבטיחה כי תבנה חדר מיון ממוגן בעיר שדרות במטרה לתת טיפול ראשוני במצבי חירום כשהנסיעה לאשקלון או באר שבע לא מתאפשרת, היום נודע כי הדבר לא נכנס בתקציב, למרות מאורעות שמחת תורה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/24 21:40 כג באדר א'

למרות ההבטחות: הממשלה לא תקים חדר מיון ממוגן בשדרות
חיילים בשדרות, צילום: Yossi Zamir,Flash90

באוגוסט 2023, מעט לפני השבעה באוקטובר, הכותרות בתקשורת דיווחו כי הושג תקציב לבנייה של חדר מיון ממוגן בשדרות, שתפקידו לתת שירות בשגרה אך בעיקר בחירום. כשמטחי טילים מעזה נורים על העיר ויש סכנה מוחשית בפינוי אנשים לבית חולים ברזילי או סורוקה. מאז הספקנו לעבור מלחמה, מחבלים ברחובות, פינוי של העיר וחזרה שלה אבל תקציב? אין.

הממשלה ביטלה את התקציב השנתי לקיום ולתפעול השוטף של המיון

היום (א') פרסם תמיר סטיינמן כי למרות ההבטחות - הממשלה מבטלת את התקציב לתפעול חדר המיון המיוחל. לפי הדיווח, הממשלה ביטלה את התקציב השנתי לקיום ולתפעול השוטף של המיון, שאמור להכיל רופא ואחות. במשרד הבריאות אמרו בתגובה לפרסום של 12 שהם לא מכירים קיצוץ. במשרד האוצר הגיבו כי יש קיצוץ רוחבי של 10%, כל משרד קובע בתחום אחריותו את אופן הקיצוץ.

לפניי יומיים חה"כ דבי ביטון העלתה הצעת חוק שהייתה אמורה להסדיר את המימון לחדר המיון, אך בוועדת השרים לחקיקה דחו את ההצעה. "מאכזב לגלות שהחיים של תושבי שדרות ועוטף עזה שווים פחות", מסרה חה"כ ביטון. בתגובה, יו"ר הקואליציה, חה"כ אופיר כץ, הודיע כי התחייב להיפגש "בקרוב" עם אנשי משרד האוצר ולמצוא פיתרון תקציבי לנושא.